Kawan-kawan kakcik

Isnin, 26 September 2011

Lapar? Jangan lupa berdoa dulu sebelum makan...









Doa selepas makan (Kanda AL, saya dah letak ni) :)


33 ulasan:

  1. penting kan doa mkn ni utk Allah berkati makanan yg dimakan dan jauhi drpd azab api neraka

    BalasPadam
  2. insyaallah

    lapar tgk gambar2 makanan tu

    BalasPadam
  3. Doa sebelum makan itu adalah semestinyaa.. bersyukur kepada Allah dengan rezeki yang dikurniakan.. :)

    BalasPadam
  4. Kanda AL...

    terima kasih kerana mengingatkan. Saya dah letak. :)

    BalasPadam
  5. WBH...

    adakalanya atas alasan terlalu lapar, Bismillah pun lupa dibaca...

    BalasPadam
  6. Tina...

    gambar2 kitar semula sementara kakcik mencari ilham. :)

    BalasPadam
  7. Rinna...

    Alhamdulillah kerana masih ada makanan untuk dijamah, kan? :)

    BalasPadam
  8. AzeedA...

    gambo laksa tu teman dah delete. :)

    BalasPadam
  9. kekadang, kalu lapar sangat, saya doa sambil gaul nasi. tak sempat nak tadah tangan. hehehe

    BalasPadam
  10. cik ina suka mee cam tu sedapnya. mee apa tu kak cik jawa ke bandung?

    BalasPadam
  11. Niez...

    si BS, bila kakcik tegur dia tak baca doa, dia kata dia baca dalam ati sambil terus sapu tapak tanga ke muka!

    BalasPadam
  12. Cik Ina...

    kakcik tak ingat nama sebenar mee tu. Mee kuah ke apa entah, tapi rasanya memang sedap. Kakcik makan masa jamuan hari raya di Kepala Batas tempohari. :)

    BalasPadam
  13. kakcik nak doa kalo lupa baca bismillah pulak...hihi..

    BalasPadam
  14. Anaa...

    kalau lupa baca Bismillah pada awalnya, bacalah : Bismillahhiawali wal akhiri (maksudnya : Dengan nama Allah pada awal dan akhirnya).

    Wallahhuaklam. :)

    BalasPadam
  15. Assalamualaikum Kakcik,

    Alhamdulillah, Sekarang ni anak-anak yang masih tadika pun dah pandai baca doa makan.

    Terima kasih kakcik berkongsi doa.

    BalasPadam
  16. Wa'alaikummussalam Kak Ani...

    doa makan ni anak2 seusia tiga empat tahun pun dah lancar membacanya, cuma kadang2 kita terlupa. :)

    BalasPadam
  17. Sharing is caring. Tima kaseh saling mengingati, Kakcik.

    BalasPadam
  18. Betul kakcik bimbang dah banyak sangat makanan lupa pulak nak baca doa ye...:)

    BalasPadam
  19. kadang-kadang kita seperti lupa nak baca doa makan..

    BalasPadam
  20. sedapnya makan... bismillah...

    Nak kena diet.. nak kena diet.. tapi makan sedap tak hengat..

    BalasPadam
  21. Acu...

    jamuan raya Bernas Pulau Pinang. :)

    BalasPadam
  22. Ella...

    sama2 kasih. Jangan lupa tanda kat kalendar untuk perjumpaan bulan depan, ya? :)

    BalasPadam
  23. Kakzakie...

    itulah pasalnya... hehehe...

    BalasPadam
  24. Aizamia...

    dah kenyang baru ingat, ya? :)

    BalasPadam
  25. AzMask...

    samalh kita. Konon2 nak diet, tapi makan laju juga. :)

    Jangan lupa pasal bulan depan tu, ya?

    BalasPadam
  26. kak cik...

    aina kalau pergi makan2 macam tu lebih utamakan makan pencuci mulut...suka...suka...

    BalasPadam
  27. kadang2 dah kenyang baru sedar tadinya tak berdoa.. sempat dulu lagi kot..ada doanya kan ?..hihihi..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.