Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 30 September 2011

Gambar-gambar terakhir...

... sebelum kamera kecilku menemui ajalnya (itulah, kamera pun pandai merajuk tau... sibuk sangat aku sebut nak beli DSLR!)...

Gambar dari arkib google - lebihkurang beginilah rupa kameraku itu.
Antara gambar-gambar terakhir dirakam oleh budak dalam gambar ini  dan rakan-rakannya.  Hendak dibaikpulih, memerlukan kos sebanyak RM500.00 - memang tak berbaloi (baik bayar bil elektrik yang masih tersimpan dalam dompet tu!)...
Bukan salah saya tau - dah kamera tu nak rosak!
  
Saya tak gemuklah!


Saya nak mulakan lawatan.






nota hati : gara-gara menukar selipar kepada kasut dalam kereta (tanpa melihat, main sarung saja) hari ini ke pejabat dengan kasut yang berlainan pasangan! :(  Sesungguhnya manusia sentiasa alpa dan leka sehingga mencetuskan perkara-perkara yang tidak sepatutnya terjadi.  Jangan salahkan takdir andai kita sendiri enggan berfikir.

 

34 ulasan:

  1. hehehheeeee...
    macam kereta.. pandai merajuk..


    meh nak tolong sebut-sebutkan dslr

    BalasPadam
  2. wah...

    lepas ni tebabom la gambar2 kakcik... caiyok...

    BalasPadam
  3. apa tindakan kakcik selepas di sedari kasut bertukar pasangan ?

    BalasPadam
  4. Niez...

    masalahnya, kakcik belum mampu nak beli DSLR tu! :(

    BalasPadam
  5. Kanda AL...

    saya pakai dengan selambanya saja. :)

    BalasPadam
  6. kasut kakcik sblh tinggi sblh rendah ke?
    heheheh!!

    BalasPadam
  7. kaklong...

    sebab sama tinggi tu yang tak perasan berlainan pasangan tu. :)

    BalasPadam
  8. salah pasangan kat kaki takpe kak,kalau pasangan hidup bahaya hehehe...

    BalasPadam
  9. assalamualaikum ma
    hahahaha
    macam kete jugak ni suka majuk..=)
    hahaaha mesti kelakar pakai selipar salah pasangan tu =)

    BalasPadam
  10. he~~mak kena standbya kasut lebih dalam kereta lepas ni~~

    BalasPadam
  11. kak chik bila nak beli kamera ada DSLR? sebab tu sikecik tu merajuk.lenkali tak boleh sebut-sebut terus beli je. keh keh.bs tu cam nak cubit je pipi dia, geram


    kes bertukar tu dah selalu.

    BalasPadam
  12. memang tak berbaloi repair kakcik...baik beli baru aja.....anak kakcik bawak gi rombongan sekolah ye..ehehehehe

    BalasPadam
  13. mahalnya nak repair kak....
    beli br dapat sebijik less dr tu lg huhu

    BalasPadam
  14. ~izan~...

    Na'uzubillahhiminzalik Dik oiii... :)

    BalasPadam
  15. Wa'alaikummussalam Cheqna...

    yang salah pasangan tu bukan selipar, tapi kasut - mujur warnanya sama. :)

    BalasPadam
  16. Eri...

    tak ada peruntukan la Dik. :(

    BalasPadam
  17. Cik Ina...

    kamera pun pandai merajuk bila sebut nak tukar, apalagi kalau orang, kan? ;-)

    Nanti bawa Firdaus datang ke rumah kakcik, kita tukar2 cubit pipi budak2 tu...hehehe...

    BalasPadam
  18. kelakarlah kakcik ni.. macam mana tu boleh lain2 pasangan.. mesti fikiran pergi tempat lain ni.. tu yg tak perasan.

    BalasPadam
  19. Dr Faiz...

    harap2 dapat kamera baru sebelum pertemuan itu nanti. Kalau tak, kecewalah kakcik nak merakamkan kenangan.

    Dia bawak pergi rombongan, lepas tu katanya 'terkena air'... hmmmm...

    BalasPadam
  20. Mimi...

    memang tak repair, tukar beli di pusat jualannya saja kot...

    BalasPadam
  21. bab salah sarung kasut tu, slalu sgt terjadi kat saya bila kelam kabut nak g keja

    BalasPadam
  22. heheh....kite serupa kakcik....

    haritu saya dok sebut2 nak beli kamera baru...kamera baru...tup tup si cap ayam ada error time nak ngambik gambo. aishhh...pantang sebut. hahaha!!

    BalasPadam
  23. Su...

    tak bagus juga letak kasut banyak2 setempat, kan? ;-)

    BalasPadam
  24. gB...

    lenkali kita kena beli senyap2 je. :)

    BalasPadam
  25. nanti gambar gathering gempak2 le kakcik kan...hehehehee

    BalasPadam
  26. kamera memang tak berbaloi direper kakcik, nak tak nak kena jugak beli yg baru

    BalasPadam
  27. gB...

    masalahnya, kakcik tiada peruntukan untuk beli kamera! huhuhu....

    BalasPadam
  28. ibuintan...

    jadi blogger macam tak bermakna je tanpa kamera (bagi kakcik la) ... :(

    BalasPadam
  29. Adik pergi melawat Balai seni dan tempat lain dgn kawan-kawan mesti seronok.

    Beli aje dslr kakcik...

    BalasPadam
  30. tak pe kak cik....nanti duti lebih beli DSLR. kebanyakan kamera olympus (kamera sy juga) bila sekali je terjatuh...mula2 blur...pastu mati terus la...

    BalasPadam
  31. Kakzakie...

    sesekali kena juga lepaskan anak-anak bersama kawan2nya supaya dia rasa seronok, tidak terasing dan boleh bergembira dengan cara mereka sendiri. Tapi pengawasan tetap diperlukan walau oleh cikgu mereka. :)

    BalasPadam
  32. Shida...

    niat nak beli tu memang ada, kemampuan je yang tiada. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com