Kawan-kawan kakcik

Rabu, 10 Ogos 2011

Asyik fikir nak masak apa...

ini lauk dua hari lepas ...


Isi ayam dengan kacang panjang

Kari ikan bawal
ini lauk dua bulan lepas ...
Tenggiri masam manis 'ikutsukahatikakakcik'

Kubis masak lemak putih
 
Asam pedas ikan kembung (abaikan mangkuk yang comot itu)


29 ulasan:

  1. ape ni ma....
    baru tengahari....tak baik tau..huhuhu

    BalasPadam
  2. kakcik nak resepi lauk ikan tenggiri masam manis 'ikutsukahatikakcik' boleh.. kalo dapat kat saya, saya namakan lah ikan tenggiri masam manis 'ikutsukahatiummyana' pulak.. hehe..

    ehh, pinggan kita sama lah..ni sure pinggan free jugak.. heheh..

    BalasPadam
  3. Bagus juga tgk masakan kakcik ni, bagi idea nak mask apa ptg ni..nak masak yg plg ringkas cam gambar first tu hihi

    BalasPadam
  4. nak beli tengiri, wat goreng cili api

    BalasPadam
  5. ngancammm...

    nasib tengah coti


    ^__________~

    BalasPadam
  6. Masak rendang ayam ok kot kak ;)

    BalasPadam
  7. wahhh.. mabeles sangat nih kakcik.

    BalasPadam
  8. samalah kakcik..sy pon hari² kena fikir nk masak apa..pening juga kengkadang..

    BalasPadam
  9. kadang sampai tak tahu nak masak apa kan kakcik, tu yg merepek2 je menu tu.. ;p

    BalasPadam
  10. kak cik pandai masaklah.menyelerakan betul lauk2x tu

    BalasPadam
  11. saya pon tak tau nak masak apa kak cik..anak pula baru baik demam..tu pun kadang2 panas lagi badan dia..huhu..selera makan pon dah berkurang..huhu

    BalasPadam
  12. jalan2 cr idea ari ni nk masak apa :)

    BalasPadam
  13. ish..ish..
    sedapnya lauk kakcik..

    kita sukak tau kubis masak lemak putih tu..

    buh ikan bilis sikit or udang kering sikit

    BalasPadam
  14. naik pening jugakkan setiap hari memikirkan nak masak ape....sampai kering idea nak masak...

    BalasPadam
  15. dah lama tak makan asam pedas..

    BalasPadam
  16. adehhh

    meleleh ni.
    dah terjilat monitor la kakcik.

    BalasPadam
  17. SALAM,
    BEST, BEST MASAKAN TU ! BILA NAK AJAK BERBUKA PUASA?

    BalasPadam
  18. tahun nie setiap ari acu berbuka di masjid,jadi tak penah pening kepala nak fikir apa nak makan setiap ari...terima saja rezeki yg di sediakan di masjid...cuma masak oat untuk sahur...hehehheee

    BalasPadam
  19. masak lemak kubis tu kalau dikawankan dengan ikan kembung goreng rangup cecah sambal belacan sedap tu mak!

    BalasPadam
  20. tengok asam pedas kakcik tu...fuhh..tergugat rasanya...petang ni nak buat lah....

    BalasPadam
  21. Memang betoi, hari2 pening nak masak apa, padahal yg nak makan 2 orang ja pun di rumah saya :)

    BalasPadam
  22. Mak ai sodap2 nya kak cik makanannya ha..amy hari nie x tau la nak masak apa , sekarang selera lebih masam je, semalam dah tomyam mungkin hari ni buat masak asam rebus je kot...

    BalasPadam
  23. Wahh kakcik byk lauknyaa.. sedap2 plak tuh..nyum2.. :)

    BalasPadam
  24. soalan tu yg selalu berlegar di fikiran suri gak kak hehe..sedap pulak asam pedas ikan tu kan..harus nak jadi resipi petang ni.

    BalasPadam
  25. Assalamualaikum Kakcik,

    Banyaknya menu tu Kakcik. Itu utk satu malam ke? Rajin kakcik masak!

    BalasPadam
  26. nasib baca blog petang2 time nak berbuka kan...

    BalasPadam
  27. hari ni sy msk paprik ayam n kailan grg jer...air soya, pas2 ada ulam petai n budu, hehe..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.