Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 3 Jun 2011

Televisyen dan siarannya...

Pengalaman selama tujuh hari di Sabah. Kalau tempat penginapan itu tidak melanggan Astro, bersedialah untuk menonton siaran TV1 atau TV1 dan TV2 sahaja!

Pertama kali aku jumpa jenama ini!

Kalau mata belum mahu terlelap dan tiada apa yang hendak dilakukan, hanya siaran TV1 yang dapat ditonton. 
Selingan :

Bila sejadah dihampar begini, kemanakah arah sebenar kiblatnya?

nota hati : kesukaran akan mengingatkan kita kepada keselesaan.  Tapi berapa kalikah agaknya keselesaan mengingatkan kita kepada kesukaran?




21 ulasan:

  1. rupanya peratusan penonton rtm banyak datang dari sana....heheh~

    BalasPadam
  2. tu sejadah ke karpet? musykil. hahaha!!!

    BalasPadam
  3. klasiknyer nama tv tu yek.. hahahaha

    sebenarnya dia nak wat jenama jebon tu kot

    mudah sungguh dorang memainkan hal yg penting kan kakcik.. arah kiblat ada tak?

    BalasPadam
  4. teringat saat dikampung..
    dari ayu kenal tv hingga usia 17 tahun.. ada tv 1 dan 2. rtm dihati

    kini??

    sikit2 astro.. sapa kaya????

    BalasPadam
  5. gB1...

    gitulah citernya...hehehe.

    gB2...

    Tahniah - tapi tiada hadiah.

    gB3...

    sejadah di surau satu tempat milik bekas pembesar Sabah!

    BalasPadam
  6. Niez...

    kakcik pun teringat kat jebon. :)

    Arah kiblat kena pula bertanya pada pekerja di situ! Surau wanita dan lelaki, sama sahaja cara sejadah diletakkan. :(

    BalasPadam
  7. Ayu...

    pilihan di tangan dan di kemampuan kita!

    BalasPadam
  8. jenama tv JEBAN??

    Dari mana agaknya tv tu ya kakcik?

    TV1 dan tv2 ada masanya best juga siaran dia kak..:)

    BalasPadam
  9. ~yus~

    Tak tahulah kakcik dari mana asal usul TV tu!

    Kalau siaran RTM tu, kakcik suka menonton rancangan dokumentari saja. :)

    BalasPadam
  10. jenama tu yg kelas kak sb xpenah saya dgr dan tgk..hehe

    iya lah kak..salu arah kiblat dia tulis kat siling..asal bentang sejadah..camtu..xpasti mana arah tu sb dua2 ada bentuk kubah yg arah lain2..huhu

    BalasPadam
  11. bujal...

    mungkin juga sebenarnya nak eja JEBAT, tapi tersilap pulak! :)

    BalasPadam
  12. SN...

    bukan di situ sahaja, di tempat penginapan ada yang tidak ditanda arah kiblat. Kenalah rajin bertanya.

    BalasPadam
  13. Kenapalah pilih sejadah yg memeningkan. Patut tengah tu kena gunting dulu kot...

    BalasPadam
  14. Kakzakie...

    sejadah tu dua keping besar - bukan sekeping. Boleh dialihkan sebenarnya, tapi tak tahu kenapa diletakkan secara begitu.

    BalasPadam
  15. jauh perjalanan luas pengalaman...

    tmpt2 org tak akan sama di tmpt sendiri kan kakcik.

    BalasPadam
  16. aduhaii...
    mmg hari2 biasa jaranggg sangat2 tgk tv 1-2 nii..bila dah tak dek pilihan tu...terpaksalah tgk yaa:):)

    BalasPadam
  17. patutlah orang sana baik-baik. tak tercemar dengan rancangan tv yang negatif...

    BalasPadam
  18. Hahaha..mmg mcm tu Kak Cik. Kat sana mesti ada Astro baru boleh tgk channel selain dari RTM. Sabah tu dah mcm umah kedua Ate jadi tau bebeno kerenah nya.

    BalasPadam
  19. wah tv jeban, nasib baik ada kak chik, tapi duk melayan tv1 ngan 2 yang malas tu kan.mencik ahh, mesti banyak cite politik.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.