Kawan-kawan kakcik

Isnin, 16 Mei 2011

Aku bercerita...

... bukan untuk menjaring umpat dan nista
bukan untuk orang lain menambah dosa
kalau suka - baca
kalau sebaliknya - janganlah menyuakan muka
kalau enggan mendengar - tutuplah telinga

aku bercerita
sekadar meluah apa yang terbuku di dada
bukan simpati yang cuba dipinta
hanya melepaskan sesak yang meronta

aku bercerita
seolah-olah berkata tanpa suara
dalam diam mengesat mata
hanya aku yang mengerti diriku jua ...


24 ulasan:

  1. jangan sedih-sedih kakcik... yg pasti kalu saya ada masa memang blog kakcik antara yg akan saya baca :)

    BalasPadam
  2. biasalah tu kak cik
    akan ada yg begitu
    terhadap kita

    abaikan aje kak
    lagipun berblog ini
    salah satu terapi minda
    terapi cara millenium..

    kdg2 tak mudah bg kita
    berbicara dari muka ke muka
    lebih mudah rasanya
    berbicara dari skrin laptop atau desktop ajo kan..mesra gitu...

    sabar yer kak..

    BalasPadam
  3. teruslah bercerita kakcik...
    andai itu bisa meredakan tangismu...

    bisa dan pedih tak mampu dikongsi
    hanya dirasa sendiri-sendiri...

    tidak seperti indahnya bunga
    tidak seperti manisnya gula
    mudah digambarkan dengan mata
    mudah dirasakan di dalam jiwa

    pasti masa akan mengubat
    kesal dan kilan yang kini membebat
    sementara menanti sampainya saat
    banyakkan istighfar salam dan selawat...

    tidak teruji iman kita selagi kita tidak diuji....bersabar selalu, ingat segala kasih sayangNya...ada lagi insan yang lebih azab dari kita di luar sana...

    BalasPadam
  4. luahan ini kupuja,
    terpendam sejuta rasa,
    biarlah di sini luahan pena,
    sesungguhnya segalanya terlepas jua.

    saya suka coretan ini.
    gramatis..
    luahan lah berjuta-juta rasa
    kerna yang membaca itu mereka yang sealiran dgnmu.. yang memahami, yang segalanya.

    BalasPadam
  5. Cerita pengalaman apa pun tetap, beri panduan kpd pembaca..

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum Kakcik,

    Bercerita ni boleh membuangkan sesak di dada.

    Jangan simpan sendiri dihati. Itulah guna seorang sahabat untuk mendengar segala yang tersurat dan tersirat.

    BalasPadam
  7. kak cik

    hidup kena positif selalu, kita happy2 ye..jom..

    senyum sikit!! cak!!

    BalasPadam
  8. blog yg mesti sya singgah setiap kali ada entri terbaru...

    BalasPadam
  9. Betul kata ImanShah tu.

    Kenapa di panggil semyum kambing,
    sebab cuma ada 2 batang gigi,
    cuba pandang cermin di dinding,
    dan sebut G G G G....

    Jangan marah...aaa....

    BalasPadam
  10. assalamualaikum kakcik


    ayu minta maaf..
    lama tak singgah sini..
    ayu betul2 sibuk..
    rasanya kalau keadaan tak sesuai ayu kena off dari blog....

    PS: kakcik, ayu faham situasi kakcik....tabah ya.. sabar ya

    BalasPadam
  11. Assalamualaikum Kakcik, sabar jer ler...

    BalasPadam
  12. Salam..

    Lauhkan apa yang terbuku di hati.. InsyaAllah sedikit sebanyak lega sikit rasanya..

    :)

    BalasPadam
  13. as-salam kakcik..

    jangan sedih2 lagi..cerita kakcik tetap saya baca cuma waktu je kadang-kadang sangat terhad..so, bila ada kelapangan..memang saya jengah dan baca cerita kawan-kawan..termasuk lah kakcik....luahkan saja apa yang terbuku di hati...

    BalasPadam
  14. Assalamualaikum my lovely sis..

    faham apa yang dirasai...
    InsyaAllah..andai berkesempatan..pasti meluangkan masa ke sini & kan sentiasa sedia mendengar cerita & luahan hati akak..

    jangan sedih2 ya kak..bimbang juga akan beri kesan pd kesihatan akak..!Take care

    BalasPadam
  15. apa khabar kak cik ..
    moga kak cik sentiasa dilindungi Allah dan sihat ye...
    jaga diri..
    yg pergi tetap tak kembali..
    kitalah yg meneruskan perjuangan..
    moga sentiasa kuat menghadapi cabaran...ameen..

    BalasPadam
  16. Kak Cik bercerita..
    melepas beban di kepala..
    meringan bahu memikul duka..
    Jangan berhenti bercerita..
    Kerana kak cik punya peminat setia..
    Yang sudi berkongsi derita..
    Agar terus sembuh luka.

    BalasPadam
  17. memang betul, kita perlu bercerita, utk luahkan apa saja yang terbuku didada. semoga kak cik tabah hadapi setiap dugaan yg mendtg

    BalasPadam
  18. siapa yang menguris hati kak chik lagi? Biarlah kak chik selagi namanya manusia , itu jelah kebanyakannya tahu megumpat mengeji sesuka hati. sabar ye kak chik.

    BalasPadam
  19. Luahkan lah saja..Di sini ada telinga yg sudi mendengar, ada hati yang memahami..mengikuti perkembangan dlm diam dan kadang2 meninggalkan jejak juga..kerana di sini kita serupa, menyuratkan apa yang tersirat..

    BalasPadam
  20. ceritalah kakcik .. sekurang2nya ringan sikit beban yang terpaksa di tanggung.

    saya ada tanya kat fb kakck. dah terima kad ke belum ?

    BalasPadam
  21. Kanda AL...

    saya dah terima kad itu. Terima kasih. Andai berkesempatan, saya akan cuba menghadirkan diri. Banyak rupanya jemputan pada tarikh yang sama termasuk dari saudara mara...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com