Kawan-kawan kakcik

Ahad, 20 Mac 2011

Kunfayakun...

Bila Allah berkehendakkannya begitu, maka begitulah jadinya...

Pokok pisang dengan dua tandan dari satu tangkai...

...terdapat di Linangkit Cultural Village, Tuaran, Sabah.


36 ulasan:

  1. salam Kak Cik

    Wah bercuti sampai ke Tuaran ke?? Saya pernah jumpa dulu kat kampung saya

    BalasPadam
  2. kebesaran Allah
    saya xpenah pi sabah..kene boking tiket murah ni..hehe

    BalasPadam
  3. kak cik..tu jebat03 tu tu saya deh..
    rupanya hubby saya mula buat blog..wahahahaa...

    BalasPadam
  4. hmmm kuasa Allah...boleh tak kita samakan dengan,satu rumah dua nakhoda?

    BalasPadam
  5. w/salam Imanshah...

    ya, kakcik sempat ke Tuaran, Ranau dan Kundasang sewaktu di Sabah. Perjalanan darat yang memakan masa berjam-jam, membuatkan kakcik 'hilang keseronokan' ditambah pula bila tiba, tiada apa yang membuatkan perasaan teruja.

    BalasPadam
  6. jebat03...

    kali ini kakcik pergi dan balik dengan MAS. Kalau rajin buka web MAS, mungkin boleh dapat tambang yang agak murah. Kakcik dapat tiket berharga lbhkrg RM550 untuk pergi dan balik. Tidak banyak beza dengan AA pada tarikh yang sama (kalau nak murah, mungkin kena ambil jauh lebih awal dari tarikh penerbangan).

    BalasPadam
  7. SN...

    wakakaka... dah perasan TERguna nick suami, ya? :)

    BalasPadam
  8. Su...

    betul. Tiada yang mustahil bila Allah mahu menjadikannya. :)

    BalasPadam
  9. Cikgu Nurin...

    Eh! tak sama tuuuuuuu....:)

    BalasPadam
  10. tuan pokok pisang sangatlah beruntung

    BalasPadam
  11. PM...

    Menurut tuan pokok pisang tu, telah 3 kali pokok pisangnya mengeluarkan tandan yang begitu. :)

    BalasPadam
  12. kuasa Dia, siapa yang mampu menafikan? ada sesetengah kejadian untuk kita ambil pengajaran & iktibar serta untuk belajar

    BalasPadam
  13. eelobor...

    tiada yang mampu mempertikaikannya. Tapi, ada juga manusia bongkak yang bila bercakap, seolah2 tiada yang lebih berkuasa dari diri mereka... :(

    BalasPadam
  14. Kaseh...

    terasa kerdilnya diri kita, kan?

    BalasPadam
  15. Kanda AL...

    saya dan suami baru sahaja balik dari sana semalam. :)

    BalasPadam
  16. ke sabah ba.. ke tuaran?? ada apa??saja cuti2 ye..

    BalasPadam
  17. Salam Kak chik, First time tengok satu pokok dua tandan..
    Allahu Akbar..Maha Suci Allah..

    BalasPadam
  18. Yan...

    seperti biasa - menjadi peneman kepada suami...hehehe...:)

    BalasPadam
  19. W/salam Pn Nani...

    saya pun pertama kali melihatnya. Betapa berkuasa Dia yang menjadikan. :)

    BalasPadam
  20. jangan sampai mengundang syirik dan tahyul sudahlah...

    BalasPadam
  21. Maha Suci Allah...

    kebesaran Allah kan kak..kunfayakun..

    BalasPadam
  22. subhanallah..pisang berbuah dua..sesungguhnya Dia tidak jadikan setiap sesuatu itu sia2...

    BalasPadam
  23. JunAina...

    tidaklah sampai begitu. Hanya kagum dengan kebesaranNya. :)

    BalasPadam
  24. b.r.u.t.a.l.s.o.l.o...

    Salam kembali. :)

    BalasPadam
  25. Dinas...

    Maha Suci Dia yang menjadikan. Segala puji hanya untukNya...

    BalasPadam
  26. Cik Ceria...

    tiada yang dapat menafikan betapa hebat kuasaNya...

    BalasPadam
  27. Suri...

    beruntunglah mereka yang tahu mensyukuri nikmat kurniaanNya...

    BalasPadam
  28. Nur...

    Maha Suci Dia yang tiada tandingan...

    BalasPadam
  29. jadi macam pisang berbuah 2x lah ye.

    BalasPadam
  30. Eri-chan...

    yang ini berbuah sekali, tapi 2 tandan sekali harung... :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com