Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 28 Januari 2011

Sarapan apa pagi ini? ...

Kuih Dangai - belum dimakan lagi

Lontong - dah selamat masuk dalam perut

Milo panas - dah hampir jadi milo ais sebab belum habis minum

Semua ini - termasuk HM itu hanya RM6.00 sahaja.  Berbaloi tak?

36 ulasan:

  1. berbaloi2 kak.. hehe kaseh breakfast horlicks je ni..td dah mkn kuih.. kang kul 10 nak mkn nasik lemakk..huhu

    BalasPadam
  2. mimpi la nak dapat harga macam ni kat area kita kerja...

    BalasPadam
  3. sangat-sangat berbaloi kakcik. lea sarapan ngan roti sapu kaya.

    BalasPadam
  4. Kaseh...

    pagi ni perut dan tekak kakcik 'nak makan sangat-sangat'... ha! betul punya makan tu!

    BalasPadam
  5. Kueh dangai ni kuih tradisional, sampai sekarang kita tak tahu dia dibuat dari apa?cam pelik je.

    BalasPadam
  6. KOG...

    kat kafe pejabat kakcik ni, harga makanan memang boleh tahan murah kalau dibandingkan dengan di luar.. :)

    BalasPadam
  7. Bujal X...

    itu sebab badan makcik pun berat! :)

    BalasPadam
  8. Monalea...

    kalau roti sapu kaya, kakcik kena makan 6 keping! :)

    BalasPadam
  9. salam kakcik, emm.. lama sungguh tak makan kuih dangai tu. sedap kan. saya ada nasi lemak yang disponser pg ni, tapi lom makan lagi sebab tunggu p amek darah dulu baru nak ngap...

    BalasPadam
  10. Cik Ina...

    kakcik rasa kuih dangai ni, kuih tradisi Johor (kena tanya KOG atau Dr.S ni...). Diperbuat dari tepung dan kelapa serta gula kalau tak salah kakcik. Tapi, kakcik memang suka makan! :)

    BalasPadam
  11. NM02...

    ambil darah? Untuk apa? Tak pening ke nanti kalau ambil masa perut kosong? Hehehe... macam polis pulak kakcik tanya macam2... :)

    BalasPadam
  12. sedap nyer...i like lontong!

    tu kira lunch teruskan..banyak tu...

    BalasPadam
  13. Ati...

    Kalau masih kenyang tengahari nanti, kakcik tak makan dah. Tapi kalau lapar - ke kafe lagilah nampaknya! Lunch kat sini - nasi+lauk+sayur dalam RM3.50 - RM4.50 sahaja. :)

    BalasPadam
  14. Memang berbaloi-baloi tu kakcik. Tapi kalau ikut harga Senggarang, boleh murah lagi tu..hehe

    BalasPadam
  15. k.cik tengok dangai tu buat aina nak teryak...lama dah tak merasa, kalau tengah mengidam mau meleleh ayaq lioq...huhuhuuu...

    BalasPadam
  16. ~yus~...

    alamak! kakcik kena pindah ke Senggarang la pualk.. :)

    BalasPadam
  17. JunAina...

    Aina pun suka makan dangai, ya? Tak apa - kalau Aina mengidam, bagi tahu kakcik, nanti kakcik pos guna pos laju. :)

    BalasPadam
  18. bestnya... dah lama tak makan lontong... nyum nyum

    BalasPadam
  19. murahnya...memang tak dpt kat tempat saya

    BalasPadam
  20. Ati...

    lontong ni, kalau kuahnya sedap - sedaplah jadinya lontong tu. :)

    BalasPadam
  21. Sahrom...

    murah, kan? Berbaloilah juga... :)

    BalasPadam
  22. Mimi...

    meh datang ke sini, makan dengan kakcik. :)

    BalasPadam
  23. assalamualaikum

    murah la tu kak cik..mana nak dapat murah macam tu lagi

    saya sarapan cekodok dan coklat panas saja.en hubby tak mengeluh.hahaha..

    BalasPadam
  24. Azweennour...

    wa'alaikummussalam. Kat Kuala Kangsar, makanan lagi murah rasanya. Rindu nak beli kuih muih di lembah tu... :)

    BalasPadam
  25. iols suker kuih danga
    lama sungguh tak makan kuih tu...

    BalasPadam
  26. miloais...

    kuih tu kalau makan panas2 lagi sedap.. dah sejuk ni rasa macam makan hampas kelapa la pulak... :)

    BalasPadam
  27. kakcik - memang berbaloi-baloi! sedap dan murah! Best! Bon Apetit!

    BalasPadam
  28. kakak makan cokodok ikan bilis goreng sendiri. Anak bawa bekal juga ke sekolah. Tak keluar duit.

    kuih dangai tu susah nak buat...

    BalasPadam
  29. TRR...

    tentunya jauh lebih murah dari makan di IR kan.. kan...kannnn... :)

    BalasPadam
  30. KakZakie...

    semalam kakcik dah lenyek pisang semangkuk - tapi belum tahu sama ada nak di cekodokkankah, di lepatkankah atau dilempengkankan??? ;-)

    BalasPadam
  31. hari ini saye mkn roti bakar jer...

    sebab t/hari nnt nak keluar lunch...jumaat rehat masa panjang sikit...

    sedap pulak nengok lontong tu...
    milo mmg peberetku...

    BalasPadam
  32. Ainnoraini...

    kakcik dah lama tak keluar di tengahari Jumaat - tidur je! ;-)

    BalasPadam
  33. oh, ada sorang makcik tu hajah ani tu masih jual di depan kedai fama.jarang-jarang beli sebab suka masak sendiri.tapi kalau sesekali ubah selera, memang macam-macam beli

    BalasPadam
  34. azweennour...

    Hajah Ani tu yang jual pelbagai jenis kuih muih tu ya? Kalau balik KK kakcik selalun beli kuih kat tempat dia (kalau tak silap oranglah) :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.