Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 24 Disember 2010

Sakit hati tak...

.. bila kita bercakap, orang buat tak tahu dan buat tak peduli.  Mungkin dalam senyap dia tutup telinga.  Tambahan pula, orang itu bukan orang lain... tapi, anak kita sendiri??? Mungkin agaknya ini balasan sebab dulu kita pun selalu tak dengar cakap mak....



Tiba-tiba rasa ngilu di geraham....

Jangan cakap kuat-kuat, ya?  Bila gigi dah ngilu ni, dengar orang bercakap pun rasa rimas!




42 ulasan:

  1. Rasanya faham perasaan kakcik. Kadang2 anak saya pun macam tu..padahal baru nak masuk darjah 3..huhu

    BalasPadam
  2. ada juga orang yang bila kita bercakap dia mendengar macam faham jer .. tapi bila suruh ulang, sepatah haram cakap kita dia tak ingat .. lagi sakit hati !

    BalasPadam
  3. ~ yus ~

    kadang2 kita pun tak tahu sama ada dia memang tak dengar atau sengaja buat-buat tak dengar! :(

    BalasPadam
  4. Kanda AL...

    bab macam tu, memang lagi sakit hati. Baru pagi ini saya hamburkan kemarahan saya melalui telefon. Masa saya ajar pilih biji kopi macam faham - bila hantar kat saya ... hmmm.. membuatkan darah saya rasa nak memancut dari kepala! Bukan sekali dua diajar... :(

    BalasPadam
  5. kak cik.. kita selalu gak kena dengan iman.. tambah sakit hati..kalau dia tengah tengok tv..suruh mandi..rasa macam bercakap dengan dinding pulak...

    BalasPadam
  6. makcik try cakap guna mikrofon.kompom dengar~haha~gurau je makcik~~

    BalasPadam
  7. sabo je la kak..
    saya paham kot apa yg akak rasa..

    BalasPadam
  8. Ila...

    kadang2 kakcik kata 'mak ni bercakap dengan batu ke?'... :(

    BalasPadam
  9. bujal...

    makcik ingat nak pinjam pembesar suara 'paper lama' lah! :)

    BalasPadam
  10. Jamiel...

    orang kata - sabo pun ada hadnya!

    BalasPadam
  11. Salam kakcik..

    Memang sakit hati ! Baru pagi tadi bebel kan adik lelaki saya tuh...cakap ngan dia..dia bleh buat pekakkkk je..bukan saya bebel..ambil berat hal dia je jugak..huhu..sedih tau!

    BalasPadam
  12. budak2 ni.. ckp mak mmg tak dengar, tp kalau ngan rotan, tak kuor suara pon dengar jugak.. hahaha

    BalasPadam
  13. Siti Murni...

    budak2 ni bila kita ambil berat, diaorang kata kita membebel - nanti bila kita buat tak tahu, kata kita tak sayang! :(

    BalasPadam
  14. sahrom...

    jom... psttt... psttt... psttt....

    BalasPadam
  15. Mila...

    tak ada rotan, tali pinggang pun boleh kot! ;-)

    BalasPadam
  16. slm kakcik :)
    kalo x dengor leter arwah Mak disughohnye koghek taik tlinge yg byk tu! mmm syoknye hihihi..

    BalasPadam
  17. Budak2 zaman sekarang tidak suka cakap diulang2 nak pulak kalau dia org tgh tension apa ker...cari waktu yang sesuai dan bercakap semula.

    BalasPadam
  18. AzeedA...

    apekeheinye mike bawak ceghite koghek telinge pulok! Teman pun doh lame tak koghek telinge ni... hehehe...

    BalasPadam
  19. AAP...

    dia tahu tension dia je... tension mak bapak dia tak ambil kira! :(

    BalasPadam
  20. kakcik..emmm..memang sakit ati gak kalo kita ckp org tak mo dengau..emm..kita umpan dia ngan cokelet ok ke?heheh

    BalasPadam
  21. ehehehe..tak lama lagi sure sy pon akan rsa yg akak rasa ni..tunggu skit anak sybesor.ngeee

    BalasPadam
  22. mmg geramkn...rasa nk jerrr cubit2....

    BalasPadam
  23. mmg geram kakcik....saya dok bercakap dgn budak opis ni dia buat dgr tak dgr je. last buat keje suma hanco. eee geram!!!

    BalasPadam
  24. anak saya..kalu saya beleber@ meleter..dorang baut2 tgk tv..geram..bila saya lontarkan vokal yg merdu tahap high tune..baru pakat dgr..huhu

    BalasPadam
  25. salam kakcik
    saya pun ada masalah yang sama...kekadang terpaksa mencari rotan acah untuk memukul baru diberi perhatian..tapi sekejap jek..pastu buat semula..

    BalasPadam
  26. sbb tu sy kalo brckp ngan org depan2 benda yg pnting2 je hehe

    BalasPadam
  27. eee.. geram.. geram.. memang geram..

    BalasPadam
  28. CCC..

    silap2 kita yang kenyang dengan coklat tu... :)

    BalasPadam
  29. Rose...

    agak2 dulu Rose pernah tak buat perkara yang sama masa ibubpa bercakap dengan Rose? ;-)

    BalasPadam
  30. nza...

    sesekali elok juga rasanya dicubit je terus... :)

    BalasPadam
  31. gB...

    kalau ada kuasa untuk memecat pekerja, kan??? ;-)

    BalasPadam
  32. SN...

    Kakcik rasa, jiran2 kakcik mungkin dah lali dengar vokal soprano kakcik! ;-)

    BalasPadam
  33. jinkamen..

    kalau kena betul2 baru dia orang nak ingat kot! :)

    BalasPadam
  34. Maiyah...

    sebab benda yang penting tu la kita mahukan perhatian... :)

    BalasPadam
  35. Kak Pah...

    geram... jangan engkau geram... tapi memang aku geram... hehehe...

    BalasPadam
  36. sakit gigi ke kak cik??

    saya xpaham kira biji kopi??dari dulu saya dengar kak cik cakap bilang bijik kopi..wahaha

    BalasPadam
  37. Kakcik ..,
    pada anak - anak boleh di ampunkan kalau pada bapak anak cam mana ye....saya selalu kena mcm kakcik tulis kat atas tu...sebiji - biji.

    BalasPadam
  38. Imanshah...

    tiba2 je gigi kakcik rasa ngilu.. :(

    Pasal kira bji kopi tu ... hehehe... jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri! :)

    BalasPadam
  39. Salmi...

    kalau bapanya buat pekak, kita buat bisu! :)

    BalasPadam
  40. sy dlu pon degil gk.ank yg keras ati :( tp skang bile da besa,da keje dan duk jauh dr dorang,bru sedar pngorbann n susah pyh dorg jg kite ms kecik2 dlu..lg2 bile tgk dorang da mkin dmamah usia, rs sayu je..smg Allah berkati idup semua ibu bapa dmuka bumi ni.Amin..

    BalasPadam
  41. Yna...

    baguslah akhirnya Yna sedar akan kesilapan lalu. Mudah2an nanti anak2 Yna juga akan menghargai Yna sedari awal usia mereka... :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com