Kawan-kawan kakcik

Ahad, 28 November 2010

Tarik nafas dulu...

Lepas majlis semalam, ke Banting hantar makanan untuk Angah yang tak balik waktu kenduri.  Sampai rumah dah pukul 2.00 pagi.  Syukurlah ada adik-adik dan adik ipar yang tolong segala-galanya.  Bangun pagi ini sambung kemas apa yang patut.  Nanti-nantilah cerita lagi, ya?


tanda mata dari orang yang 'terlampau pandai' buat kerja dapur...
sakit tauuu.. kena periuk panas ni... huhuhu....




48 ulasan:

  1. Salam kakcik....

    ala..ciannya....
    tanda mata tu pekara biasa jer tu kakcik......
    kat tgn saya ni, dr pngkat koperal sampai sarjan major, semuanya ada! hehee...
    org kata kalau kita dpt tu sebab 'kerja ikhlas', nanti kat akhirat dia 'berCAHAYA'! waka waka wakeke...

    cyg u slalu - Q.

    BalasPadam
  2. tak apa kakcik janji hati senang dan suka.

    BalasPadam
  3. Salam Kakcik;

    Selamat akhirnya majlis tu yeaa.. Alhamdulillah.

    Itu tandanya kakcik betul2 buat kerja, bukannya jadi Pengarah Kenduri jer...

    BalasPadam
  4. salam.

    siannyer...
    tanda tu perkara biasa bg org
    pompuan kan..tanda rajin lah tu..hihi

    BalasPadam
  5. salam mama
    sihat???
    aduh..mesti perit je rasa tu
    sapu ubat ye ma..=)

    BalasPadam
  6. kakcik,

    masa kena periuk tu tak sapu ubat ke?

    kalau sapu dengan ubat gigi pun okey.. tak gelembung macam tu dan rasa sejuk saja

    BalasPadam
  7. Salam Q sayang...

    terima kasih atas kata2 semangat Q tu. Kalau tak bertanda, maknanya tak buat kerja, kan? :) (hehehe.. marah adik2 kakcik yang tak bertanda tu nanti..)

    Mudah2an kita mendapat cahaya itu. InsyaAllah.

    Sayang Q juga. :)

    BalasPadam
  8. Salam AM...

    Alhamdulillah - lega bila semuanya dah selamat. :)

    BalasPadam
  9. Salam Isa...

    kalau setakat jadi Pengarah Kenduri - mahu adik2 kakcik 'jeran' nak datang tolong lagi. :)

    Syukur Alhamdulillah, dah selesai.

    BalasPadam
  10. Salam Ati...

    tanda rajin atau tanda jarang buat kerja? hehehe... ;-)

    BalasPadam
  11. Salam Cheqna...

    mam biarkan sahaja - tak teringat nak letak ubat.. mesti pedih bila pecah gelembung ni nnati. :(

    BalasPadam
  12. Salam ibuintan...

    itulah.. kakcik macam 'blank' sekejap masa kena tu - langsung tak teringat nak letak apa2. :(

    BalasPadam
  13. saya kan kakcik
    jika kene je minyak panas atau tersentuh puyuk panas tu
    cepat2 ludah kakcik..
    air liur sgt berkesan utk xnak bg mende tu gelembung

    kakcik boel try lepas ni..
    lgi baik jika lps kena mcm jari ke..masuk mulut terus..

    saya mmg buat gtu..alhamdulillah selamat xgelembung air..

    selamat mencuba..dan semoga yg tempat kena panas tu..xgelembung yer..

    BalasPadam
  14. bagus kat sini dapat saya petua berguna seperti dari sarah-najwan
    saya seangkatan kakcik dalam bab kerja dapur :)

    BalasPadam
  15. KakCik

    I langkah kiri nampaknya. Majlis bertunang ke tu? Ooops, sowi kita kepo.

    BalasPadam
  16. Salam SN...

    gelembung kakcik tu dah 'selamat' kena cucuk dengan pin oleh BS!

    BalasPadam
  17. Salam Nursalamah...

    itulah untungnya ada kawan2, kan? dapat juga kita tahu petua2 baru. :)

    BalasPadam
  18. Salam CS...

    tak.. kalau majlis bertunang, mesti kakcik war2kan. Cuma majlis Tahlil dan Doa Selamat je... :)

    BalasPadam
  19. Kakcik... org rajin ke dapur mmg biasa dpt cop mohor tu... Nanti sapu myk gamat.

    BalasPadam
  20. itu tandanya rajin..
    kalo tak mana orang tau kan..?

    kakcik..
    saya ni jenis 'tebolah' kate orng Kelantan..sah2 kalo wat kijer bertanda..goreng ikan bertanda kat muka,kat lengan ler..

    utk itu selalu kena sediakan ubat gigi..kengkadang sapu ajer minyak belut...mesti terus sejuk ..insyallah...

    BalasPadam
  21. Sampai begitu “tanda mata” yg dapat dek kerana “pandai buat keja”...

    Takpa, boleh dibuat kenangan, ye tak? hehehe

    BalasPadam
  22. Salam Liza...

    bertanda sana sini tu menunjukkan kakcik ni tidak brhati2.. :)

    BalasPadam
  23. Salam Zaa...

    yang lagi kakcik tak tahan, bila tumbuk sambal terpercik ke mata! :(

    BalasPadam
  24. Salam b.r.u.t.a..s.o.l.o...

    masih boleh menyuap makanan, kan? :)

    BalasPadam
  25. Salam Azie...

    tanda mata yang tidak indah untuk dipandang! :)

    BalasPadam
  26. betapa berat mata memandang, berat lagi lengan yang menanggung.

    lain kali hati-hati.

    BalasPadam
  27. kebetulan sama lak kita kak
    tapi "tanda" akak tu lebih besar daripada acu...acu cuma terkena percikan minyak panas je...kira akak lagi dasyat la...hehheee

    BalasPadam
  28. Ngeri tgk....tapi org kata kalau melempuh tu jgn dipecahkan kalau berair...nanti bdn akan serap balik air tu...impaknya...tidak akan ada kesan parut

    BalasPadam
  29. As salam

    saya pun dpt tanda mata mcm ni jugak semlm, di jari, batu-batu kat baju tu tanggal, dengan panas-panas tu melekat kat jari..tak nak tanggal. Ya Allah, sakit..

    Tapi kakcik kene lagi besar..huhu

    BalasPadam
  30. Assalamualaikum wbt
    Alahai, kokcik oi. Munkalo dedulu masa zaman megelentin2, buleh le gamaknya ada org mujuk. Le ni mandang ke yg org mujuk selain dari Abg ES?

    BalasPadam
  31. Salam Kanda AL...

    dah nak jadi... :(

    BalasPadam
  32. Salam Acu...

    kakcik ingat kakcik kebal... hehehe.. :)

    BalasPadam
  33. Salam jeBateja...

    anak kakcik si BS tu dah pecahkan gelembung tu walaupun kakcik cuba mengelak...

    BalasPadam
  34. Salam Misz Sephia...

    bila terkopek ni nanti, mesti pedih... :(

    BalasPadam
  35. Wa'alaikummussalam Yop Tajnur...

    dah tua ghenta ni, oghang buat tak nampak je! :(

    BalasPadam
  36. salam kakchik
    uih pedih tu kakchik
    harap2 ia cepat sembuh
    p/s; ia bagaikan nak beri tanda yg akak ni orang kuat dapur.

    BalasPadam
  37. Salam Ummu...

    lecur di tangan nampak melepuh.. tapi kalau lecur di hati??? hehehe...

    BalasPadam
  38. Salam Kakpah...

    kalau kakpah datang tolong kakcik, agaknya tak jadi macam tu kan? (^_*)

    BalasPadam
  39. Salam KakCik, wah semua orang sibuk berkenduri-kendara! Kalau kna melecur cam tu, cepat2 boh ais. Saya selalu kena Kakcik bila guna dapur kayu kat Kg Deridebi. Mestilah ada tanda2 kulit kena api. Tp cepat2 lekapkan ais kat tempat tu, kurang bisa sakit.

    BalasPadam
  40. Salam Kakcik.
    Laaaaaaaaaaaaa awat jadi lagu tu? Tapi saya rasa makanan tu akan jadi lebih sedap! You take care Kakcik!!!

    BalasPadam
  41. KakCik...
    walaupun dah lambat...
    in case kena lagi...
    jangan letak ntah hapa-hapa kat gelembung tu!!!!!!!!
    letak ntah hapa-hapa akan menyebabkan masuk kuman dan susah nak baik...
    sila segera basuh dengan air ..untuk mengelakkan daging tu terus 'masak' dan untuk mengelakkan gelembung..

    BalasPadam
  42. Salam Shah...

    dia dah nak jadi lagu zapin! Kakcik yang cuai.. ingatkan tulang besi, urat dawai.. daging pulak dah kematu, rupanya tewas juga dengan kepanasan... :)

    BalasPadam
  43. Salam Yong Helli..

    kakcik tak letak apa-apa sebaik kena, cuma hembus-hembus je, konon nak bagi sejuk! :)

    BalasPadam
  44. Salam Pn. Dr...

    Kebetulan kakcik tak letak apa-apa. Hembus2 kemudian buat kerja macam biasa. Tapi bila dah mengelembung, BS pulak geram je nak cucuk! :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.