Kawan-kawan kakcik

Rabu, 25 Ogos 2010

Lauk semalam...

Masak sendiri sebaik balik kerja ni tau.  Hehehe.. kenyataan berlagak - macam la banyak jenis sangat masak....

Rendang Ayam  - abaikan kuali yang dah masuk tahap menopause tu...


Sup su'un + kentang + tahu

itu je......hehehe....... (^_^)



24 ulasan:

  1. yang penting
    mesti sedap kan????

    BalasPadam
  2. Salam Cheqna..

    kalau ikut tekak sendiri sedaplah.. tapi kalau tanya orang lain, belum tahu... lalalala... :)

    BalasPadam
  3. ingin juga nak masak macam² tapi susah nak merasa (tak reti la letak² kat lidah, boleh ke pun sebenarnya?)... masak apa yang terer je lah :)

    BalasPadam
  4. Salam Kakcikseroja,

    Dah agak dah...entry kakcik kalau tak juadah berbuka puasa dan santapan sahur. Adui letih nya nak cari entry baru

    BalasPadam
  5. KOG..

    ada sekali, kakcik tengah masak - macam biasa letaklah kat lidah. Sekali kena sergah dengan budak sepet dari belakang 'ha! mak tak puasa..' Puas nak menerangkan pada dia, 'mak bukan telan pun.. tengok mak kumur balik ni'.. tapi, tak puas2 dia mengejek!

    Jarang pun kakcik buat macam tu.. main agak2 je.. :)

    BalasPadam
  6. Salam Hj. Zed..

    ada ilham nak dicoretkan.. tapi, berkaitan dengan emosi.. fikir2 dulu sebelum nak dipaparkan ni. :)

    BalasPadam
  7. yummmy...kita suka rendang iteewww...

    BalasPadam
  8. Ila..

    jom la datang ke rumah kakcik.. ada lagi tu! :)

    BalasPadam
  9. Berlatih untuk raya nanti kerrr? heheheheh..

    BalasPadam
  10. Azie..

    rendang 'campak-campak' je tu! Nak buat rendang tok tak pandai.. :)

    BalasPadam
  11. salam ramadhan 15

    wah2 kak cik sempat lagi masak rendang ye raya lambat lagi hehehe

    BalasPadam
  12. Salam Angah..

    kalau simpan sampai raya, kulat, cendawan, mushroom, shitake semua pun dah tumbuh! Kalau jadikan serunding ok la.. :)

    BalasPadam
  13. Salam b.r.u.t.a.l.s.o.l.o...

    Alhamdulillah.. :)

    BalasPadam
  14. KAKCIK, cara masak rendang Kak Cik tu lebih kurang sama mcm style saya gak. Tak suka kering2, biar basah-basah berkuah skit. Sedap makan dgn nasi panas or Nasi Impit..

    Lagi satu saya tak suka taruh daun kunyit, cuma taruh daun limau jerr.

    BalasPadam
  15. bulan puasa ni, roti mayat pun sedap apa lagi lauk pauk seperti yang kakcik masak tu.

    BalasPadam
  16. hahaha...betul ckp pakngah levendari tu.... pernah husband ckp, tgk anak minum air masak pun terliur...hehehe...

    BalasPadam
  17. Azie...

    kakcik pulak memang letajk daun kunyit, tak letak daun limau.
    :)

    BalasPadam
  18. Kanda AL...

    kakcik tengah mengidam nak buat karipap sardin ni. Kalau dapat yang orang tolong buatkan, lagi sedap kot! :) (Ngapa panggil roti mayat, ek? Mayat mana ada makan roti...)

    BalasPadam
  19. Nanie..

    tu belum tengok anak2 makan aiskrim! :)

    BalasPadam
  20. rendang ayam!!!!!!
    acu sangat la suka dengan rendang ayam...

    BalasPadam
  21. Acu..

    kalau dekat, boleh kakcik hulurkan semangkuk. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.