Kawan-kawan kakcik

Rabu, 25 Ogos 2010

Berhati-hatilah kalau hendak berbuka di hotel...

Kakcik ambil maklumat ini di facebook untuk perhatian kita bersama...







20 ulasan:

  1. alhamdulillahh..setakat nie buka kat hotel hasil air tangan orang uma je heheheheh

    BalasPadam
  2. Sahrom...

    kakcik pun belum lagi berbuka di luar, waima luar pintu rumah sekalipun! :) (beli kat luar, adalah..)

    BalasPadam
  3. uwaaaaa....baru semalam mkn kt BGR..camne la pulak BGR leh ada dlm list kakcik nie??? iskh..iskh..

    BalasPadam
  4. Salam Acu..

    Alamak! kakcik pun tak tahu.. kakcik cuma tolong bagitahu apa yang kakcik dapat tahu... :(

    BalasPadam
  5. tak pernah berbuka dihotel..kita mkn kat umah jerr..

    BalasPadam
  6. Firuz..

    beli je kat luar, kan? Tapi kat pasar juadah je.. bukan kat hotel.. :)

    BalasPadam
  7. makan kat umah je..sedap pun sedap..heheeh :)

    salam ziarah kak :)

    BalasPadam
  8. Salam Ogy..

    makan kat rumah, masak sendiri - ikan bilis + bawang + cili, goreng pun sodap. :)

    Terima kasih kerana sudi singgah.

    BalasPadam
  9. boleh tahan tu banyak..yang tak dapat kan sijil halal nih..

    ni tanda nya suruh masak aje kat rumah... kan kak cik...

    BalasPadam
  10. Salam Ila..

    ha.. betul tu. Kalau tak masak pun, beli kat luar - makan kat dalam rumah. Tapi jangan pulak beli kat tempat2 yang diragui kehalalannya.

    BalasPadam
  11. makan kat rumah lagi best, kan?gaya bebas, xragu2

    BalasPadam
  12. Vic pun ada dapat jugak listing ni...
    kadang2 kebanyakan hotel ni hanya mohon permit untuk buffet Ramadhan sahaja...
    kelulusan pun diberi sekadar untuk buffet ramadhan..
    sbbnya hari2 lain masih menghidangkan minuman alkohol..
    itu yg kadang2 kasi campur dengan makanan tu...

    Lebih baik kalau berbuka di hotel...
    semak dulu dengan laman web JAKIM..

    BalasPadam
  13. Salam Mizah..

    bagi kakcik, memang agak keberatan untuk berbuka di luar. Kakcik tak suka tergesa2. Di rumah kita bebas nak buat apa2... nak solat pun senang. :)

    BalasPadam
  14. Salam Vic..

    memang ada keraguan bila makan di hotel, kan? Jadi, macam Vic kata, eloklah kita semak dulu statusnya.. :)

    BalasPadam
  15. Nasib baik hotel saya dah ada sijil halal!!!!

    BalasPadam
  16. Assalamualaikum wbt
    Dalam donia ni kokcik, kejujuran telah hilang dari dunia. Kena slongkor dan rageih betoi2 baghu le jumpa. Usahkan seseorang malah JAKIM, mufti dsb tu pun dah tak beghape buleih nak caya apatah lagi yg lelain, ghedat lagi le! Ate dah mcm tu ghope dunia ni, hujung2 dlm satu hadis nabi tu tamsilannya, sampey2 kita terpaksa gigit akor umbi kayu sampey mati lebih baik berdepan dgn semua ni.

    BalasPadam
  17. Salam Kakcik ..

    Memang kena jaga bab makan..
    saya pun dah bebrapa kali tolak undangan berbuka di Hotel . Sbb bila check di Internet . Rupa2nya takde sijil halal .

    BalasPadam
  18. Salam Shahrir (Uncle)

    kakcik ingat nak juga tanya.. tapi segan pulak. Nasib baik Shah dah umumkan.. :)

    BalasPadam
  19. Salam Yop (lamenye mike tak nyinggoh)..

    ate.. udoh oghang melebihkan peghut sendighi daghi mengutamakan yang hak dan mengenepikan yang batil. Kalo yang ngugat tembolok deme.. molela buat2 tak nampok.. hmm... memang donia ni doh nak abih... :(

    BalasPadam
  20. Salam LiNda..

    eloklah bertegas begitu. Lebih baik menjaga diri dari menjaga hati orang dalam bab yang melibatkan hukum hakam. Labih manis, kalau kita dapat berterus terang dan mencegah sama, kan? Tapi, itulah... ada orang sukar untuk kita menegurnya! :(

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.