Kawan-kawan kakcik

Isnin, 26 Julai 2010

Sekolah Murid Mengandung?

maksudnya - untuk murid-murid yang masih bersekolah tapi telah berkahwin dan mengandung?  Macam tu?

Baca Harian Metro hari ini atau pun BERITA INI




29 ulasan:

  1. SALAM..dasar ohh.. dasar..berubah atas siapa pak menterinya????

    BalasPadam
  2. Kakcik, banyak kes macamni...
    menakutkan sungguhkan?

    BalasPadam
  3. tp..kenapa pada fikiran sya, macam menggalakan, beri galakan atau........
    tak terjangkal apa yg mereka fikirkan
    mungkin ada pro dan kontranya

    BalasPadam
  4. Salam sahrom..

    sekurang2nya bila dah 'tak ada' nanti ada juga nama boleh disebut2.. hasil peninggalan siapa, idea siapa...

    BalasPadam
  5. Sya..

    entahlah.. rasa macam tak kena sahaja. Bukan itu caranya, kan? :(

    BalasPadam
  6. salam kakcik,
    tak taulah nak cakap macam mana, tapi itu betul ke untuk yang dah kawin?
    tak ke nanti menggalakkan lagi perkara ini berlaku sewenang-wenangnya...minta dijauhkan

    BalasPadam
  7. kak cik..


    setuju juga dengan sayangsayang ibu.. macam menggalakkan... mungkin ada cara lain untuk tangani masalah ni..

    BalasPadam
  8. Salam Sya..

    dari apa yang kakcik baca (atau pemahaman kakcik) bukan setakat untuk yang dah bernihkah.. tapi untuk yang dah terlanjur juga! :( (jadi, lepas ni, budak2 akan kata - tak kisah, sekolah ada walaupun dan mengandung tanpa nikah).

    Ya Allah.. lindungilah kami dan anak cucu serta keturunan kami dari azabMu yang tak mungkin tertanggung oleh kami atas sebab kejahilan kami sendiri. Berilah petunjuk serta hidayahMu serta limpahkanlah kasih sayangMu, Ya Rabbi.

    BalasPadam
  9. imanamani..

    siapalah hendak mendengar suara kita? Hanya Dia tempat kita mengadu agar dijauhkan kita dari segala bencana.

    BalasPadam
  10. salam,

    macam mana nak sekolah atau belajar kalau dah jadi mak bapak...bebudak kolej atau U pun saya tak setuju...tapi kalo dah keroje dan tahu mengurus....lainlah kot?

    BalasPadam
  11. Salam Myri..

    itu yang teman pikiokan ni. Bukannya senang nak nyage anok sambei belajo. Lain le kalo dah matang. Ni, deme pun masih kena dijaga mok bapok lagi.. :(

    BalasPadam
  12. Mizah..

    sudahnya mengajar pun entah ke mana!

    BalasPadam
  13. mcm tu, makin banyak la bilangan anak luar nikah nanti...niat baik...tp x kena

    BalasPadam
  14. ada sekolah mcm ni...
    makin ramai buat tak endah dgn dosa zina...
    ada org tolong sokong....
    ngeri pulak bila pikirkan balanya nanti

    BalasPadam
  15. tak rasa macam menggalakkan ke?

    BalasPadam
  16. Nanie..

    bagi kakcik memang tak kena.. :(

    BalasPadam
  17. Mimi..

    itulah.. entah apa sahajalah yang difikirkan 'mereka' atau 'dia' itu. :(

    BalasPadam
  18. Pn Dr..

    kakcik rasa macam tu.. :(

    BalasPadam
  19. salam kakciks
    Sungguh mengerikan baca TAJUK tu je dah seram sejuk N...hal macam ni yg paling kita takut kan dgn anak remaja perempuan skrg..anak N pun dah 2 remaja..
    Mmg seolah menggalak kan pulak nak buat sekolah khas tuk perkara tu...
    apapun N doakan mohon dijauh kan dari keturunan kita semua..dijauhi dari perkara terkutuk..skrg ni terlalu byak dugaan dan cabaran menjaga anak dara..kerana pengaruh luar juga mcm2 kemudahan yg ada..
    N mmg takut sgt kak..mmg N sentiasa pantau anak2...semoga dijauhkan dari perkara buruk..

    Harap kak ciks sihat yer...

    BalasPadam
  20. Salam Mak Su..

    sampai tak terkata ..

    BalasPadam
  21. Salam N..

    kakcik rasa kalau dibuat undian, memang ramai yang tak bersetuju pun. Tapi, itulah ada orang rasa tiada siapa dapat menghalang kalau mereka sudah membuat keputusan. Takut gejala yang tak sihat akan menjadi bertambah tenat. :(

    BalasPadam
  22. positifnya nya kat sini... mungkin niat murni nak menolong mangsa yang teraniaya....
    negatifnya... hmmm... nnt ramai lah yang memangsakan diri.... :(

    BalasPadam
  23. adenium..

    rasanya lebih kepada negatif dari positif! :(

    BalasPadam
  24. hy kakcik..

    rasenye ade pro & kontra

    pro=baik tuk mereka2 teruskn belajar dan tuk mase dpn budak2 tu jugak

    kontra= bila kerajaan buat mcm ni dah mcm menggalakkan gejala2 yg tak baek..aduhai..rasenye kerajaan kena pikir masak2 sebelum melaksanakannya..

    BalasPadam
  25. Hy Firuz..

    kakcik lebih bimbangkan kontranya... :(

    BalasPadam
  26. tue la kan kak cik zaman sekarang nie ermmmm

    BalasPadam
  27. Angah..

    mudah2an kita dijauhkan dari bala bencana..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.