Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 23 Julai 2010

Halalkah ayam yang kita makan?


Bacalah di :  SINI

Kalau kita suka makan di restoran-restoran besar dan ternama, carilah restoran yang diusahakan oleh orang Islam dan pekerjanya pun orang Islam.




20 ulasan:

  1. makan hati berulam jantung lah pasni.. :)

    BalasPadam
  2. Firuz..

    lebih baik makan jantung pisang - cecah sambal belacan, makan dengan nasi panas - fuh! :)

    BalasPadam
  3. kak cik

    dah lama tak beli ayam...
    lepas tengok satu rancangan kat rtm2 tentang penyembelih yang bukan islam...

    bertambah la kembang tekak nak makan ayam...walaupun suami kata kat johor tempat penyembelihan berpusat dan di pantau pihak berkenaan...

    tapi tetap...tekak ni rasa kembang...alamat nya raya ni kita buat daging kotak aje la sebagai rendang ye...isk isk...

    BalasPadam
  4. imanamani..

    tapi anak-anak suka sangat makan ayam. KEPOCHI tu.. ayam juga! :(

    BalasPadam
  5. saya selalu juga makan di kentaki .. katanya ada sijil halal Jakim.

    BalasPadam
  6. Kanda AL..

    samalah kita! (Ini kalau cakap kat budak sepet, harus dia tak mahu makan ayam ni..)

    BalasPadam
  7. Angah..

    you're welcome (gara2 makan ayam la ni.. tertaip bahse omputeh lak!) :)

    BalasPadam
  8. Kesihan ayam tu...belum mati dah dihumban dalam air panas.

    Sebenarnya sebelum beli ayam kena check dulu tengkuknya..tu yang tak putus urat yang terputus terus pun ada.
    MOS ..check jangan tak check.

    BalasPadam
  9. kakcik, kekdang sya nak naik kan menu ayam pun macam malas sesangat

    BalasPadam
  10. apalah nasib kita nak makan daging ayam halal di negara yg kununnya negara Islampun banyak masalah. Di manakah silapnya

    BalasPadam
  11. Salmi..

    hmm.. jangan ingat asal ayam saja - halal, kan?

    BalasPadam
  12. Sya..

    tak tahu nak kata apa. Kita kenalah ambil berat hal-hal yang sebegini. Tak boleh ambil mudah.

    BalasPadam
  13. Noor..

    kerana sikap ambil mudah dan pandang ringan, akhirnya kita diperkotak katikkan. Silap kita juga, berbangga sangat dengan restoran2 yang ada nama. Begitu juga dengan masalah penyembelihan, berapa ramai lagi 'orang2 kita' yang benar2 tahu tentang hukum hakam penyembelihan? :(

    BalasPadam
  14. salam kakcik.
    toke toke ayam ni yang nak kena sembelih ni.

    BalasPadam
  15. teringat lirik lagu ayam bermacam ayam.. uhuhu

    BalasPadam
  16. Kakpah..

    kalau taukeh tu kena sembelih, taukeh lain kena ditazkirah dan diberi kursus yang sewajarnya terlebih dahulu sebelum dibenar memulakan operasi.

    BalasPadam
  17. en_me..

    ada ayam mati
    ada ayam cucuk
    ada macam-macam lagi...

    BalasPadam
  18. merisaukan.


    ke-f-ci dah masuk 4 bulan tak makan...

    BalasPadam
  19. Reen masih berdiet kan? Elok juga, jadi taklah rasa ghairah nak makan. (Adoiiii... kakcik ni bila nak diet??) :(

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.