Kawan-kawan kakcik

Selasa, 25 Mei 2010

Tak Faham



ibu telah tiada
dia tak kembali juga

bapa sedang sakit
dia tak bertanya walaupun sedikit

dia paling disayang
mengapa kini dia menghilang

20 ulasan:

  1. salam,k.cik..isk,cerita benar neh?

    BalasPadam
  2. Salam Melor.. iya, kisah benar.. :(

    BalasPadam
  3. Combi.. yup.. pastinya bukan Combi..

    tapi.. ramai 'dia' di luar sana.. :(

    BalasPadam
  4. pastinya dia berkecil hati dan merajuk. cuma dia sahaja yang tahu apa yang menyebabkan dia berkecil hati itu.

    BalasPadam
  5. Kes hampir sama spt saya...

    Adik paling bongsu sudah lebih 10 tahun tak pernah balik dan kami tak tau di mana dia berada...

    Ayah meninggal pun dia tak balik...

    BalasPadam
  6. mungkin rajuknya berpanjangan...
    Berserah sahaja pada Yang Maha Esa agar hatinya kan jatuh terkenang & kembali jua.................

    BalasPadam
  7. Kanda AL..

    kadang2 bukan apa pun.. cuma ikutkan sangat kata hati.. dan 'yang bertanduk' itu pun turut mengapi2.. :(

    BalasPadam
  8. Azie.. kakcik pernah terbaca 'kisah itu' di blog Azie. Hati kakcik berkata,'lebihkurang ceritanya...' :(

    BalasPadam
  9. Tinie.. kakcik percaya, sebagai manusia.. dia punya rasa..cuma, kedegilan dan egonya mengatasi segala.. :(

    BalasPadam
  10. erk..langsung x de kabar berita ke kak?

    BalasPadam
  11. Acu..

    kenalah cari sendiri kalau nak tahu khabar beritanya.. :(

    BalasPadam
  12. Berdoalah semoga terbuka hatinya untuk kembali..
    sementara masih ada masa..

    BalasPadam
  13. Vic.. mudah2an Allah SWT membuka pintu hatinya - sementara bapa masih ada (dan asyik menyebut-nyebut namanya - membuatkan anak-anak yang lain macam tiada harga!) :(

    BalasPadam
  14. Salam Kak cik,

    Dah lama tak menjenguk blog kakcik. Bz bangat sejak join kompeni baru ni. Bab cerita kakcik tu, sama2lah kita berdoa semoa dia tu terbukak hati untuk kembali menjenguk keluarga.

    BalasPadam
  15. salam,

    moga ikatan yang terlerai itu bercantum sudah..

    BalasPadam
  16. Salam Echam..

    mudah2an begitulah.. bukan untuk kakcik atau sesiapa yang lain.. yang penting untuk bapa yang sentiasa menyebut..

    BalasPadam
  17. Penjejak maya..

    belum bercantum lagi... :(

    BalasPadam
  18. yer,semoga dibukakan pintu hati beliau....sementara masih ada masa,rajuk bermula dr ego,rawat ego dgn sucikan hati...marah ibu bapa pon sbb sygkan anak2..(huaaaaaaa...ingatkan diri sendiri jer sbb selalu merajuk dgn bonda terchenta tp pastu nanges,tepon minta maaf)

    BalasPadam
  19. Melor.. andainya ego dapat dibuang, kemungkinan hidup kan lebih tenang. Insya Allah. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com