Kawan-kawan kakcik

Selasa, 25 Mei 2010

Kampung yang kutinggalkan...

12 ulasan:

  1. Salam Kak Cik,
    Sesekali nengok suasana kampung memang best, tapi terus terang sy cakap buat masa ni kalau diberi pilihan suruh dok kampung memang sy tak leh . Jiwa kampung tu takde kot.

    BalasPadam
  2. Salam Aidah..

    walaupun kakcik dilahir dan dibesarkan di kampung, memang buat masa ini, kakcik tak rasa kakcik nak balik menetap kat kampung. :)

    BalasPadam
  3. Pernah tinggal di kawasan LUKUT, Negeri9. Kononnya nak tinggal dekat dgn hubby. Tapi baru 2 bulan duk sana dah panas pungggung. Padahal Lukut bukannya kampung, cuma kawasan luar bandar sahaja. Ntah la.... mgkn tak rasi dengan jiwa kot.

    BalasPadam
  4. Vic.. mungkin kita dah terbiasa dengan suasana bandar. Yang mana bagi setengah orang amat merimaskan - itulah dunia kita. :)

    BalasPadam
  5. ya bukan mudah nak balik kampung, sudah tak serasi lagi kerana terlalu lama di bandar.

    BalasPadam
  6. Salam Kakcik Seroja ...

    Betul. Saya setuju katA Kakcik .. Kampung tetap di hati , tapi belum terfikir utk menetap di kampung .

    Dah terbiasa tinggal di bandar . Dimana semua kemudahan dan prasarana mudah didapati .

    BalasPadam
  7. Abu Muaz..

    jangan kat nak pindah balik ke kampung, lama sikit kat kampung pun dah rasa lain macam.. :)

    BalasPadam
  8. Salam Linda..

    mana boleh lupakan kampung.. cuma nak menetap semula, kena fikirkan dulu.. :)

    BalasPadam
  9. seb bek umah mak n KL tak jauh sy ni,so kampung n KL dh mcm takde beza bagi saya,cuma sy mmg suka kan kampung lebih dr KL..nak kumpul wet bebanyak nak wat banglo kat kg,okey tak kak cik?(+_*)
    kg.k.cik ni kat mana?kawasan besar..chantek wat landskap,

    BalasPadam
  10. Salam Kakcikseroja,

    Meh le tinggal di kampung, sunyi rumah tempat kelahiran tu. Sayu je melihatnya. Sangat cantik jika dijaga.Tak jauh dari tempat keja kak cik kan?

    BalasPadam
  11. Melor.. kawasan rumah kakcik kat kampung tu memang sunyi, tenang dan lapang. Budak2 nak main dan berlarian pun tiada gangguan. Masa kakcik kecil dulu, tempat mandi, membasuh dan lain-lain aktiviti yang sewaktu dengannya adalah di sungai. Sayangnya, sekarang ini sungai itu tidak lagi sesuai untuk digunakan. Melor nak beli rumah kakcik tu, tak? (kakcik gurau je..)

    BalasPadam
  12. Salam Hj Zed..

    rumah dan kawasan sekitarnya memang cantik andai berjaga. Sayang, tiada siapa yang dapat diharapkan. Kakcik kerja di Kuala Lumpur. Rumah kampung tu di Kuala Kangsar, Perak. Paling kurang pun, 3 jam perjalanan dengan kereta. :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.