Kawan-kawan kakcik

Isnin, 19 September 2016

Pes Sambal Ikan Bakar Berempah Yang Sedap...


Makcik bukan nak bagi resepi, tapi makcik nak tolong promosi (promosi percuma anak-beranak)...

Pes sambal ini kawan makcik yang buat. Buat sendiri dengan kasih sayang dan keikhlasan tau... Nanti boleh terjah instagram dia @chillfoodbyciknad atau @andymasom...

Sepaket ini cuma RM10.00

Susun 4 ekor ikan kembung (yang ini makcik punya),
nak susun ikan lain pun tak ada masalah...

...lumurkan dengan pes sambal (hanya separuh paket untuk
empat ekor ikan ini)...

...di bawah ikan tadi dah letak daun pisang (dalam pemanggang
serbaguna) dan selepas letak pes sambal, tutup lagi dengan daun pisang,
barulah dapat aroma yang membangkitkan selera... :)

Setelah siap dipanggang dan sedia untuk dimakan...

Sedappppppppp...
Tak percaya?  Cubalah beli satu dan rasai sendiri keenakannya...



8 ulasan:

  1. Kena pulak letak daun pisang lagilah aromanya satu dapurlah kakcik.

    BalasPadam
  2. Lepas ni senanglah nak membakar ikan ye KC...lumur je dengan sambal segera tu...
    Sedap pun sedap.

    BalasPadam
  3. Menyenangkan urusan memasak tu kakcik..
    Sedap pulak tengok tu :)

    BalasPadam
  4. hurm, nampak sedap utk dicuba.
    semoga bisnes kawan kakcik tu memuncak2 lakunya..
    aaminn.. ^_^

    BalasPadam
  5. msti sedap nih.... skrg mcm2 org ada jual ye kakcik...

    BalasPadam
  6. Bagus ni mak..atleast kalau xde idea nak masak dah boleh pakai ni je :)

    BalasPadam
  7. Sedapnya ikan bakar. Kalau dapat beli pes yang dah siap macam ni, lagilah sedap rasanya. Tak berpeluh sangat kat dapur ^_^

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.