Kawan-kawan kakcik

Selasa, 9 Ogos 2016

Kali pertama bertemu Nekcik dan Ezza...

Tarikh : 06/08/2016 

Berkunjung ke rumah blogger Azian Elias di saat jam sudah pun menunjukkan pukul 6.30 petang.

...bertemu dengan dua wanita ini di rumah Yan.  Ada yang kenal mereka tak? :)

Puan rumah yang gembira menerima tetamu.  Alhamdulillah...

...antara hidangan yang disajikan...

...hidangan yang membuatkan aku sangat teruja - laksa johor!

...ada lauk pauk juga untuk dimakan bersama nasi baryani dan burasak...

...keluar dari rumah Yan, terserempak dengan ibu saudara Yan yang dikenali sebagai NEKCIK,
pemilik blog TERATAK 66.  Selama ini sapa menyapa di alam maya sahaja, baru kini bersua muka.
Mungkin juga kami pernah bersua sebelum ini kerana kami bekerja di kompleks yang sama tapi
tidak pernah saling mengenali. Ambil gambar pun keluar kepala dari kereta je...

Selepas singgah menunaikan solat Maghrib, terus menuju ke Taman Pendamar, Klang.
Gambar ini aku bersama kakak iparku (balu kepada Allahyarham abangku yang berlainan ibu).
Bila aku letak lokasi aku berada di facebook, aku menerima respon dari blogger Ezza...

Rumah Ezza dengan tempat aku berada tidak jauh jaraknya.  Jadi Ezza bersetuju untuk datang
bertemu denganku di rumah anak buahku yang sedang mengadakan majlis meraikan hari
kelahiran anaknya.  Malangnya, aku tak dapat berlama-lamaan.  Jadilah dapat kami bertemu
seketika.  Weh...Ezza, blog tu bila nak dikemaskini?  Sampai kakcik dah tak jumpa pautannya!

19 ulasan:

  1. terpancar kegembiraan di wajah masing2 bila kali pertama bertemu...:)

    BalasPadam
  2. Selain jumpa kawan maya dpt makan burasak dan laksa Johor tu yg best Kakcik:)

    BalasPadam
  3. seronok ye kakcik... dpt jumpa kwn dr alam maya di dunia nyata...
    jeles lah kakcik dh rasa hasil tangan kak yan... nnti nk request lah nk mkn burasak jgk

    BalasPadam
  4. Tengok makanan semuanya menyelerakan.

    BalasPadam
  5. saya pernah ke rumah kak yan tu...
    masyaAllah, sangat mewah dengan makanan kat rumah dia tu...
    layanan pun baik2 semuanya...

    BalasPadam
  6. Saya teringin nak makan kat umah kak yan...hehehee..

    BalasPadam
  7. teringin sangat nak terserempak dgn kakcik..

    BalasPadam
  8. teringin juga nak jumpa kakcik..

    BalasPadam
  9. bila agaknya dapat bergambar bersama :D

    BalasPadam
  10. Bestnya dapat jumpa rakan blogger. Banyak cerita boleh sembang.

    BalasPadam
  11. Best kak chik... jumpa dengan kawan-kawan blogger. Nanti kita jumpa umah Azie Zah nak.. insyaallah..

    BalasPadam
  12. Bestnya jenjalan kakcik jumpa kawan2 dan makan2 hehe.

    BalasPadam
  13. Alhamdulilah..akhirnya Allah pertemukan jua kami..kakcik n nekcik..syukur alhamdulilah

    BalasPadam
  14. Alhamdulillah seronoknya dapat bertemu kenalan maya...semoga pertemuan dan perkenalan semakin erat dan membawa berkat

    BalasPadam
  15. Kiranya hari bertemu bloggerlah hari tu ye KC hihi ....Tulah bila Allah nak jumpakan tu, tak berjanji pun boleh bertemu ye KC...Yg dua atas blogger sapa ye KC tak berapa cam....Nekcik tu kenal

    BalasPadam
  16. Untung badanlah ya Kakcik dapat jumpa dua, tiga blogger dalam sehari. Agak-agaknya bilalah nak terserempak dengan saya, dekat aje ni satu 'daerah' ^_^

    Tapi kalau terserempak, memang sayalah kena tegur Kakcik dulu ya, Kakcik tak kenal saya ~_^

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.