Kawan-kawan kakcik

Sabtu, 23 Julai 2016

23 Julai 2016 - banyaknya rumah terbuka...

Sudah berapa Syawal hari ini, ya?

Banyak juga aku terima undangan dari teman-teman dan jiran-jiran.  Tapi, seperti biasa, ke mana dibawa suami, ke situlah aku pergi...

Sempatlah ke rumah dua orang jiran.  Sekadar 'menunjuk muka' dan memenuhi undang mereka...

...di rumah pertama, aku makan yang ini cuma...

...dan yang ini di rumah kedua.  Hanya ini sahaja.
Walaupun di kedua-dua rumah pelbagai hidangan disediakan, makanlah seadanya sahaja...
Selepas solat Subuh, inilah hidangan yang aku sediakan sendiri
dan kutinggalkan di atas meja untuk anak-anak menjamu selera.

6 ulasan:

  1. Alhamdulillah masih ada undangan di hujung hujung Syawal ya kak..akak bawa Qaid tak...mesti Qaid seronok ikut atok dengan nenek..

    BalasPadam
  2. saya kat sini hari ni tak de dah undangan..senyap sunyi..heheh.boleh la habiskan masa dengann buat kerja2 rumah ang tak pernah habis ni..heheh

    BalasPadam
  3. makan seadanya je ye kakcik...

    kalau ikutkan napsu mkn sume rasa nk mkn...

    BalasPadam
  4. thn ni rs nye mcm kurang sikit org jemput rumah terbuka ...

    BalasPadam
  5. Terliur pulak tengok kambing golek tu KC....Musim Raya ginilah....sana sini mmg ada open house. Cuma tak larat perut kitalah, kenyang sangat.
    Kita kenyang kat luar haruslah tak dilupakan anak yg dirumah....barulah lega hati ibu

    BalasPadam
  6. Saya dah tamat berayalah, Kakcik. Cukuplah rasanya walaupun masih ada rumah yang tak sempat beraya.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.