Kawan-kawan kakcik

Khamis, 7 April 2016

Sesekali rindu juga...

...rindu untuk ke 'sini sana', tapi Allah SWT lebih mengetahui apa yang terbaik buat hambaNya...


Saat susah, pandanglah ke bawah.  Ada yang lebih payah untuk melangkah.  Tika senang, jangan berlagak sewenang-wenang.  Ada yang memerlukan bantuan walau hanya secebis makanan. Tiada sesuatu pun di dunia ini milik kita yang hakiki.  Semuanya milik Allah yang dipinjamkan semata-mata...

"maka nikmat Tuhanmu yang manakah yang hendak kamu dustakan?"

10 ulasan:

  1. Itulah hakikatnya. Kita ni tak punya apa pun hatta nak kelipkan mata kalau tak ada izinnya pun tak mampu kakcik. Bersyukur apa yg ada dah lebih dari mereka yg lebih sukar.

    BalasPadam
  2. Allahu..betul sangat kata2 mak ni dan komen kak zakie tu..
    semuanya hanya pinjaman dan Allah itu sebaik2 perancang...

    BalasPadam
  3. insyallah kalau Dia izinkan dpt lah kakcik ke sana sini nnti yek

    BalasPadam
  4. Sebelum tutup mata selama2nya banyak tempat nak tengok..

    BalasPadam
  5. Surah Arrahman... in shaa allah kak cik jika diizinNya nanti boleh sahaja kak cik kembali ke destinasi idaman yang dirindui :)

    BalasPadam
  6. nikmat Allah beri banyak...tak terkira =)

    BalasPadam
  7. Betul KC....selalulah memandang ke bawah untuk duniawi nescaya kita akan selalu bersyukur

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.