Kawan-kawan kakcik

Isnin, 21 Mac 2016

Walaupun cuaca panas, hadapilah dengan tenang...

Suhu di Kuala Lumpur dua hari lepas.  Sesekali aku perhatikan, ia mencecah 39 darjah tapi seketika sahaja. Mungkin 'terpengaruh' dengan panas enjin kereta agakanya..

Makan tengahari kami (aku dan suami) semalam di Restoran A Hassan Ayam Kampung, Shah Alam :

Bersama dua gelas barli panas, harga yang kami bayar adalah RM20.00. Harga yang bagiku berpatutan.  

Encik Suami punya... sayurnya dalam piring lain seperti gambar di bawah...
Aku pula bila singgah di restoran yang menyajikan
hidangan ala kampung, memang akan teruja dan
rambang mata.  Akhirnya sayur-sayuran menjadi
pilihan.  Tak ada ayam ikan pun tidak mengapa.

8 ulasan:

  1. Sedapnya kak cik...
    Nyum nyum...

    BalasPadam
  2. panas-panas pun tetap order air panas.
    saya pun menahan ni nak minum ais.tengok kat kedai orang duk order air berais..tumpang sejuk memandang jer lah.hihi

    BalasPadam
  3. Byk jenis kira berpatutan la tu kan mak.. Biasanya satu lauk tu dorang kira 4-5 ringgit gak. Klu ayam kg seketul rm4.5-5 ke atas biasanya klu kat area sini.

    BalasPadam
  4. semalam seharian kat rumah je..tak keluar ke mana2 pun sebab panas

    BalasPadam
  5. kakcik ni mcm MIL sy ....klu pi restoren ala kampung mmg itu lauknye ... tak de ikan ayam dging ..sayur semata ....

    BalasPadam
  6. cuacau memang panas sekarnag ni. nak bawak anak jalan-jalan pun risau takut kena strok haba

    BalasPadam
  7. betul kak..PC pun kalau pergi makan di luar..bila dah nampak sayur...kemaruk nak rasa semua..hihi..

    BalasPadam
  8. assalamualaikum kakcik...betul tu apa2 pun kena hadapi dgn tenang...sedapnya menu kakcik..;)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.