Kawan-kawan kakcik

Isnin, 21 Disember 2015

Karipap King Kong katanya....

Dulu namanya KARIPAP GERGASI dan harganya RM3.00
Sekarang sudah menjadi KARIPAP KING KONG dan harganya menjadi RM4.50
Bila tanya kepada penjual, katanya karipap king kong ini lebih besar dari karipap
gergasi, tapi bagiku saiznya sama sahaja.  Dulu aku dan suami sanggup ke
Kuala Selangor semata-mata ntuk membeli karipap gergasi, sekarang rasanya
tidak lagi kecuali kalau mengidam setengah mati...
Yang ini dibeli sewaktu kebetulan kami lalu di situ
dan menantuku yang sedang hamil teringin memakannya.
Saiznya pendek beberapa sentimeter dari saiz 'gunting dapur'
Dua biji sahaja.  Digoreng dan pastikan dimakan hingga habis.
Walaubagaimanapun, isinya memang penuh walaupun
mungkin lebih kentang dari ayam/daging.

17 ulasan:

  1. Assalam Kakcik.. salu nampak jual di tempat saya tapi tak pernah beli lagi..

    BalasPadam
  2. Mana lebih besar kakcik kalau bandingkan king-kong dengan gergasi?
    Kat sini tak ada lagilah kakcik. Puas makan besar gabak tu hihi..

    BalasPadam
  3. Saiz cam sama cuma ditukar nama jerk..rasanya tuh dan naik harga..

    BalasPadam
  4. Di tempat saya dulu ada satu karipap dipanggil karipap M (karipap Malaysia) bersaiz XL berharga RM1.00 satu (biasanya harga karipap di sini 3 biji RM1.00). Tapi bagi pembeli "M" itu bukan bermaksud "Malaysia" tapi "malas". Pembuatnya malas nak buat kecik2, buat besar2 mudah sikit...

    BalasPadam
  5. kenyang makan satu biji tu kakcik..
    besar king kong.. popular skrg ni..

    BalasPadam
  6. Betul kakcik.. kalau teringin sangat2 baru g carik, kalau tak.. pandang pun takmo.. setakat ni paling dekat dengan rumah ada jual dekat pekan Kapar.. tapi tak pernah cuba lagi.

    BalasPadam
  7. King Kong pun takut tengok karipap ni agaknya.. gunting tu nampak kecik jer di sebelah king kong.. eh.. karipap

    BalasPadam
  8. hehhehehe tukar nama je pun blh lebihkan rm1.50 yek kakcik....
    dulu penuh ngn ayam atau daging skrg penuh kentang... king kong kan

    BalasPadam
  9. macam sama besar jer dengan yang kat Mid Valley tu mak...

    BalasPadam
  10. http://ejen-umrah-murah.blogspot.com/2015/12/rahsia-camner-aku-dapat-free-betul.html?m=1 jom ready tok RAYANI AIR MEDIA FAM TRIP ke sabah AWAL 2016 pulak :)

    BalasPadam
  11. berpuluh2 tahun berulang-alik ke kampung suami, baru sekali saya singgah beli karipap gergasi.

    BalasPadam
  12. saya memang suka karipap yang lebih kentang dari daging...

    BalasPadam
  13. Salam kak...maaf kak..lari dr topik...sy ada terbaca artikel ttg zubaidah othman...boleh hubungi sy melalui fb ruzy taib

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.