Kawan-kawan kakcik

Rabu, 3 Jun 2015

Bali - kenangan itu akan terpahat di hati...

...aku mungkin tidak akan kembali ke sini, namun sedikit sebanyak pasti ada pelajaran dan pengajaran yang kukutip dalam kembara ini...
Adakah cinta atau suka itu selayaknya
hanya diletakkan di bawah telapak kaki sahaja? 

Betullah tu - bersih maknanya tidak 
kotor.  Maka bersihkanlah hati kita dari
segala kekotoran dan penyakit termasuk 
penyakit iri dan tak puas hati.
Kita tersenyun dan gembira di sampingnya.  Namun sekiranya dia boleh berkata-kata, pasti dia minta dibebaskan kerana dunianya bukan untuk diikat dan menjadi tontonan...

11 ulasan:

  1. asalamualaikum kak cik....cantik selipar bali tu....

    sebab tu yan tak suka bela binatang sebab tak mahu dia terseksa

    BalasPadam
  2. cantik selipar bali kakcik tuh....

    yelah sian burung tuh... msti dia rindu nk terbang bebas di awan biru

    BalasPadam
  3. Kakcik dah balik yea...Yelah kan mesti banyak pengalaman dan pengajaran hasil lawatan ke bali kan...

    BalasPadam
  4. Seorang yg hatinya lembut selalunya melihat sesuatu itu sebagai tazkirah pada diri sendiri.

    Begitulah Allah. Dijadikannya alam ini untuk kita renungi.

    Sepasang selipar itu kekadang adalah diri kita yg sebenarnya...

    BalasPadam
  5. wah..seronoknya bonda ke sana...mesti happening kan..

    BalasPadam
  6. pengalaman walaupun tak berulang, tapi yang sekali itu terpahat selamanya kan kak cik..
    lepas ni nak ke mana pula ?

    BalasPadam
  7. seronok kak cik.. berjalan around the world ... best.. best..

    BalasPadam
  8. assalammualaikum kak cik... lama liya tak komen kat sini.. sll kat intagram je ... syok kak cik g bali.. liya tak sampai lagi hehe

    BalasPadam
  9. ye la kakcik..burungkan sepatutnya terbang tinggi bebas nun di awan biru...bukan diikut jadi tontonan ramai..

    BalasPadam
  10. Kalau dah berjalan tu Kakcik, tentu sahaja ada pengalaman pahit manis yang dikutip. Walaupun mungkin sekali seumur hidup kita ke sana, tentu ada memori yang terpahat untuk dikenang.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.