Kawan-kawan kakcik

Rabu, 8 April 2015

Jom makan lobster...

...khabarnya lobster tak dikenakan GST sebagaimana yang dikenakan kepada makanan dan lampin pakai buang untuk bayi...

Di bawah ini Muhammad Qaid Darwish punya.  Walaupun ibubapanya masih mampu membeli, sesekali atukneneknya suka hendak membeli juga...

Beza RM0.54sen
Beza RM1.98sen

32 ulasan:

  1. Memang naik barangkan KC selepas GST..... Nak buat macamana kena hadap jugak mau tak mau... Untung tau Qaid tu dapat banyak sponsor hihi.....

    BalasPadam
  2. terpaksa menghadapi keadaan dgn ketidakrelaan hati..

    BalasPadam
  3. betul mak..lepas GST susu pampers semua melambung naik..teruk betul la kerajaan kiter nie..

    BalasPadam
  4. fav lobster....ingtkn ada gmbr lobster td

    BalasPadam
  5. pelik gov kitakan...mknan utk org kaya xder tax...makanan untuk org kebanyakan pulak yang dikenakan cukai...saya belum belanja lagi pampers & susu anak sejak GST ni...trauma pulak nk masuk kedai:-)

    BalasPadam
  6. Kita kasihankan mereka yang masih mengira duit syiling untuk membeli sehelai lampin.

    Sabar ajelah. Mereka kan bijak pandai mentadbir negara...

    BalasPadam
  7. HUHU .... HARAP ADE LA YG DGR LUAHAN HATI MANTAN PM KITE TU .....

    BalasPadam
  8. Biarpun berbuku di dalam hati tapi hati kena rela dlm paksa kakcik.
    Kalau tengok rancangan bersamamu tu lagilah macam mana mereka nak teruskan hidup.. sedih:(

    BalasPadam
  9. huhuhu jom la kite mkn lobster yek kakcik.... apa lah sgt harga lobster di bandingkan harga pampes tu kan... kui3

    BalasPadam
  10. 55 sen naiknya tu kakcik..huhuhu..
    kakcik belajar lah buat putu bambu..
    boleh buka empayar Putu Bambu Juariah pulak nanti kat KL..hahaha...

    BalasPadam
  11. Saya rasa pelik kalau masih ada rakyat yang sokong Najib. There...I've spit it.

    BalasPadam
  12. waaa... saya suka tengok komen kak aziela.. bernas~! saya lagi pelik.. beria ria mempertahankan najib.. aduhai..

    BalasPadam
  13. Sana sini GST.. redha je laa..nak buat cam na.. tak bayor tak dpt ler beli barang² tuh..kan..

    BalasPadam
  14. Sy pun tak fhm la kak cik..bkn kah semua brg yg ada gst dinaikkan harga..semlm beli semua brg naik pah duit jumlah yg kita byr jgk tu terus jgk dikenakan gst jgk..

    BalasPadam
  15. kami kat luar ni sedikit sebanyak kena tempias bila balik kampong nanti, dan rungutan adik kakak diMalaysia,, hanya lobster yg tak kena gst yang jarang orang makan setahun sekali pun tak makan yang mahal nya ya ampunnnn,

    BalasPadam
  16. loobster tak pernah makan la kakcik..tak mapu akak nak makan
    ada juga barang yang dah dinaikkan harga dulu kakcik..baru dikenakan gst..barang2 yang acik biasa beli..memang acik dah hafal harganya

    BalasPadam
  17. tang mana yang barang turun...rasanya lebih baik sst coz walaupun 16 persen barang tak naik harga..berbanding gst yang 6 persen barang naik melambung tinggi...

    BalasPadam
  18. Jadi macam fobia pulak nak beli barang sebab bila dikaitkan dengan GST.. walau beza hanya tak banyak mana tapi setiap sen tu sangat berharga bagi rakyat marhaen macam kita.

    BalasPadam
  19. TD BRU NGAMUK KAT KEDAI TOP UP , KENA BAYAR GST RM1.8 UTK RM30 .. TERASA BYK PLAK .....

    BalasPadam
  20. nak marah kang kata tak bersyukur.. hurmm.. hadap sajalah..

    BalasPadam
  21. harga lampin naik 5-6 puluh sen pun bagi kesan pada kita..kenapa la kerajaan tak boleh nak nampak semua tu??nampak sangt tak memahami rakyat langsung..

    BalasPadam
  22. Mengikut kajian terbaru Fomca harga barang naik 30% lepas GST. Abu Bakar Omar tentu tak percaya dengan fakta itu kerana dalam iklan GST dia kata harga barang turun 40%, hehehehe...

    BalasPadam
  23. M back. Lol

    1. Mazidul msh hdp

    2. Kadi kluang penulis novel

    3. Hazrey dah tobat

    4. I semakin happy

    All good news. Thx Allah :)

    BalasPadam

  24. I really liked this story interesting website and increase knowledge for me . is there Obat Stroke The world 's most powerful

    BalasPadam
  25. wah
    best la nenek ni
    siap belikan cucu lagi
    samalah ngan mak saya
    dibelinya jugak utk cucu sesekali

    BalasPadam
  26. Kalau macam ni kena stop minum susu dan pakai lampin pakai buanglah nampaknya. Itu baru dua produk bayi, kalau kira semua memang takda yang murah dah sekarang ni.

    Sayakan selalu belikan Nestle Bliss untuk superheroes. Sebelum GST biasanya 1 pek (3 botol) bila offer dapat RM13. Harga asal kalau tak silap RM14.90 Baru-baru perkenalkan GST, harga asal dah naik jadi RM16.40 tak silap. Itu belum kira GST lagi. Memanglah kena dera si Abang jangan minum yoghurt lagi nampaknya...

    BalasPadam
  27. Sama jugak kalau nenek dan atuk beli kan...untuk cucu...bertuah dia....sekarang ni semua mahal..xde yang murah pun.....

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.