Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 3 April 2015

Andai ditakdirkan langit menghempap bumi...

...bersediakah kita untuk mati
...bersediakah kita meninggalkan segala yang disayangi

...pastinya tiada lagi bicara tentang GST
...pasti hanya amalan yang dibawa pergi

16 ulasan:

  1. tak dapat nak membayangkan bonda...salam jumaat bonda..satu peringatan yang baik

    BalasPadam
  2. Kita tak ada kuasa apa kakcik.
    Sedangkan manusia yg kenakan GST pun kita tak terkata apa
    Apa lagi kalau langit yg menghempap kepala.

    BalasPadam
  3. kita mmg tak peernah bersedia... huhuhu amalan pun msh blum ckp

    BalasPadam
  4. gerunnyer kak cik.. bersediakah kita? nauzubillah..

    BalasPadam
  5. Aduhai, Kakcik! Nak membayangkan pun tak berani. Seriusnya, memang belum bersedia!

    BalasPadam
  6. masih banyak yg berbaki kakcik....huhuhuhu

    BalasPadam
  7. kalau di tanya bersedia memang jawabnya belum lah kakcik, masih ramai yg menanti kehadiran ibu, isteri,maktok dan macam2 mak lagi, tapi kalau dah di takdirkan apa nak buat, redo je kakcik..

    BalasPadam
  8. Kakcik, secara jujurnya dan ikhlasnya...memang saya jauh lagi dari bersedia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sama dengan Kak Aziela, Kakcik.. saya masih jauh lagi untuk bersedia.. :(

      Padam
  9. Harap kita sempat mengucap je kakcik

    BalasPadam
  10. kita mmg 24jam kena bersedia utk mati sebenarnya...

    BalasPadam
  11. Akhir-akhir ni bila mendung nak ujan memang langit gelap sangat macam malam..

    Semoga Allah terima segala amalan yang sikit ni..

    BalasPadam
  12. Sepatutnya pada usia setengah abad saya sudah bersedia tapi sejujurnya masih begitu banyak yang belum dipenuhi. Malunya tapi itulah hakikatnya....

    BalasPadam
  13. Disini ribut kuat semalam sampai tumbang pokok tepi rumah.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.