Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 27 Februari 2015

Lihat dunia dari mata burung, jangan lihat dari bawah tempurung...

...bukan semua orang berpeluang 'menjadi burung' dan tidak juga semua orang 'duduk di bawah tempurung'.  Di hujung usia, baru aku diberi peluang oleh Yang Maha Kuasa. Lalu aku ingin berkongsi keindahan yang kusaksikan - yang semuanya adalah milik DIA juga...













Aku tertanya-tanya, apakah bendanya yang bertebaran di bawah sana?




Sepanjang pengalamanku menaiki pesawat penerbangan, cara mendarat
pesawat AirAsiaX  D7317 yang aku tumpangi dari Beijing ke Kuala Lumpur
pada pagi 19/2/2015 adalah yang 'sangat terbaik'.  Langsung tiada rasa gegaran
sebaik tayar pesawat mencecah landasan.  Alhamdulillah.

19 ulasan:

  1. alhamdulillah..murah rezki kcik, dpt bermusafir jauhh..seronok kan, dpt tgk keindahan alam, ciptaan Tuhan. Subhanallah :)

    BalasPadam
  2. ya allah.. indah sungguh ciptaan allah...

    BalasPadam
  3. jauh berjalan luas pandangan kan kakchik

    BalasPadam
  4. seronoknya bermusafir di negara orang,, rezeki dapat mengunjungi negara orang,,kak cik,, menu nya pelik tak daripada malaysia ke sama je dengan malaysia,,

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik ada buat catatan bergambar tentang makanan mereka sebelum ini... :)

      Padam
  5. Syukur alhamdulillah.. mendapat peluang menjejakkan kaki disini.. terimakasih Kakcik..dapat juga melihat2 pemandangan disitu..

    BalasPadam
  6. cantik kan ....
    bertuah kak cik seroja dpt melihat sendrik keindahan ni kan

    BalasPadam
  7. cantiknyer kakcik... seronok tgk kakcik lps pencen nih banyak betul berjln yek...
    kakcik jln kt tembok cina tuh sampai ujung ke? aduh kalu dana pengsan kepenatan

    BalasPadam
  8. Subhanallah
    Indahnya pemandangan.....
    Mmg penting bila waktu mendarat kita tak rasa gegaran....
    Rasa nak tgk wajah pilot tu kan?

    BalasPadam
  9. Alhamdulillah Kak Cik diberiNya peluang melihat keindahan dunia dari sudut yang berbeza.Cantik sangat

    BalasPadam
  10. samalah kita kakcik..dah tua tua baru dapat buat haji..barulah dapat melihat dunia luar ciptaan Allah...syukur alhamdulilah

    BalasPadam
  11. Cari gak gambar tempurung .. tak ada la pulak . hehehe.... :P

    Gurau2 je ... jangan marah ye kak ..

    Numpang - Jom Aktifkan MyKad

    BalasPadam
  12. asalamualaikum kak cik..subhanallah..cantinya gambar2 tu...

    tahniah kakcik jawapan kak cik betul...nie no wassup yan 012-7645072 harap sudi bagi NAMA ..ALAMAT...NO HP :-)) tahniah..terima kasih kakcik

    BalasPadam
  13. Betullah KC...harapnya diusia mcm KC nanti, okje akan keluar dpd bawah tempurung ni....Jemu duk bawah tempurung ni hihi

    BalasPadam
  14. jauh tak akak naik great wall tu? sejuk kan.. dah tu akak lak pegi waktu autumn.. mengegel sikit lah ye.

    BalasPadam
  15. setiap kali menaiki pesawat kemana-mana..bila melihat kepulan awan memutih bak ombak dilautan.. tambah menginsafkan diri ini. mengagungi kebesaran penciptaNya..

    BalasPadam
  16. Subhanallah. Syukur masih diberi nafas untuk melihat semua ciptaan Allah ni.

    BalasPadam
  17. Sekurang-kurangnya Kakcik dapat juga meluaskankan pandangan dan menambah pengalaman berjalan ke negara orang. Itu pun sudah cukup beruntung. Lepas ni nak ke mana pulak, kakcik? Bawalah daku pergi sekali. Hahaha...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com