Kawan-kawan kakcik

Ahad, 21 Disember 2014

Makan malam di Top Spot, Kuching, Sarawak...

Ini adalah catatan tertunda.  Sepatutnya telah dibuat dua atau tiga hari lalu.  Tapi disebabkan membuat catatan melalui telefon bimbit, apatah lagi untuk memasukkan jumlah gambar yang agak banyak, ia menjadi tidak mudah.  Lalu catatan itu tersangkut begitu sahaja sehingga terpaksa mengulangi buat catatan melalui komputer meja...

Aku dan En Sepet hanya 'menumpang makan' bersama sepuluh orang yang lain.  Jadinya, jangan tanya tentang harga makanan di sini.  Gerai di sini dikelolakan oleh bangsa Cina tapi sijil HALAL ada terpampang di hadapan gerai.  Jadi, terpulanglah - hendak makan atau tinggalkan sahaja.  Mujur juga ada bersama kami adalah blogger MamaTisya.  Jadi tidaklah aku malu-malu kucing untuk mengambil gambar setiap hidangan kerana setiap kali sajian tiba, laju sahaja kami 'berlumba' mengambil gambar sebelum disenduk oleh orang lain!

Jom layan gambar...

Umai Obor-obor (En. Sepet suka pulak makan)

Aku langsung 'tak sentuh' nasi ini.  Asyik makan
lauk dan sayur sahaja...

Sup Sirip Yu

Ambal (Pepahat) masakapaentah...

Midin - wah... aku suka sangat

Udang Kara (Lobster) masak lada hitam

Sayur Campur

Ketam Masam Manis

Kari Ikan

Hahaha...tidak bersisa!

Berdiri di sebelah Amy, terasa sangat aku
macam guni beras saiz jumbo...huhuhu...


11 ulasan:

  1. Selalunya, kalau majlis banyak lauk macam ni, rugi kalau makan nasi...

    BalasPadam
  2. ya allah mak...sedapnya SA tgok semua tu..telan air liur dah...

    BalasPadam
  3. sedapnya kakcik.. berselera tengok hihi,,

    BalasPadam
  4. assalamualaikum kakcik, apa kabar lama kaknoor tak kesini, nampak sedap sup sirip yu tu ngamcam lah nasib baik sempat bergambar kan hehee

    BalasPadam
  5. Seafood mmg sedap2 di sabah dan sarawak
    Rindu pulak nak merasainya semula
    Kena pi bercuti ke serawak lagi laaa macam ni
    Kakcik dahmacam selalu ke serawak. Nanti boleh bg tips makan seafood katmana yg sedap.....

    BalasPadam
  6. dari semua menu di atas saya suka 3 jer... ketam, siput pahat dan juga ikan kari... saya pernah makan kat tempat ni... senyum senyum selalu

    BalasPadam
  7. Kakcikkkk...rindunya saya nak makan situ. Memang sedappp. Umai pun sedap2 belaka kat situ kan.

    BalasPadam
  8. Macam mana rasa Kakcik? Sedap tak orang Kuching masak?? huhu

    BalasPadam
  9. Sedapnya tengok ketam dengan udang kara. 10 orang makan, okeylah tu Kakcik kasi licin habis semuanya. Kalau tidak, sayang tau. Kenalah tapau bawa balik. Hahaha...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.