Kawan-kawan kakcik

Rabu, 6 Ogos 2014

Hari-hari terakhir...

...tiba-tiba rasa sunyi dan terpinggir
gelak tawa hambar
sapaan dibawa angin
pandangan hanya kerlingan di hujung mata

Ah... perasaan!

sering mengelirukan
terbawa-bawa hasutan
tiada arah tiada tujuan
duduk diam-diam dalam waktu yang tak lalai menghanyutkan...

32 ulasan:

  1. ahhhh...puitis kakcik pepagi nih...selamat meniti hari2 terakhir di pejabat ya :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Dah lama rasanya kakcik tak berpuisi. Ilham makin hilang...

      Padam
  2. mak... selamat hari raya. mesti mak menghitung hari kan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selamat hari raya, Ena. Ya...kalaulah masih banyak cuti berbaki...

      Padam
  3. Bermonolog di pagi hari ye kakcik...ada bakat ni...:)

    BalasPadam
  4. ketinggalan keretapi saya.kakcik dah nak pencen ya.Selamat hari raya kakcik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya Cikgu...bulan ini bulan terakhir saya berkhidmat sebagai penjawat awam

      Padam
  5. mak tak sabar nak duduk rumah ye mak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan tak sabar nak duduk di rumah tapi tak sabar untuk tidak lagi ke pejabat. 😊

      Padam
  6. Begitulah adat kehidupan kan kakcik...semoga hari² selepas ini lebih baik dari semalam..InsyaAllah..

    BalasPadam
  7. Selamat bersara kak cik...seronok nyer pas ni x terlibat ngan jem dah...

    BalasPadam
  8. akak pun akan mengalaminya tahun depan In syaa Allah

    BalasPadam
  9. semoga lebih tenang dan berbahagia nnt kak cik

    BalasPadam
  10. Assalamualaikum kakcik.. seronok dapat tinggalkan komen, tak tau napa, tokleh nak komen kat blogspot

    BalasPadam
  11. Bertabah yer kak..beratnya menghabiskan sisa waktu bila hati tidak menentu..bila persekitaran seolah beku biarpun cuaca panas membahang...bila kehadiran tidak dirasai walhal puluhan tahun telah berbakti...hrmmm

    BalasPadam
    Balasan
    1. Itulah, bila dah jadi Quran buruk...terpinggirlah penuh habuk...

      Padam
  12. Bulan terakhir kakcik berkhidmat ni...mesti penuh pelbagai perasaan kan...lega dah nak bersara ada, rasa rindu pasti ada, rasa teruja ada, rasa sedih ada...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pendek kata - macam- macam adaaaa...

      Padam
  13. Assalammualaikum
    moga ALLAH permudahkan segala urusan kakcik...aaminn

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wa'alaikummussalam...

      Insya Allah, Aaminnnn

      Padam
  14. Ceria2kan perasaan tu kakcik. Slmt hari raya. Maaf zahir batin :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com