Kawan-kawan kakcik

Rabu, 23 Julai 2014

Kerana rumah kita ada yang datang berkunjung...

...tak bolehlah sewenang-wenangnya dinding rumah kita itu diconteng...

Walaupun kita boleh berkata,  'peduli apa,  rumah aku, aku punya suka' - bukan selamanya kita boleh bersendirian...

Kita juga perlukan teman, tapi kalau kita anggap teman kita itu tak punya perasaan,  mungkin akhirnya kita akan ditinggalkan bersendirian.

Tetamu yang datang pula, jangan suka-suka hendak mencela.   Rumah mereka,  biarkan mereka hendak corakkan sebagaimana.  Kalau di mata kita rasanya ada yang tak kena, biarlah berhemah cara menegur agar tidak timbul sengketa...

#takfahamtakapa #ingatanuntukdirisendiri

12 ulasan:

  1. Saya tak pernah kisah masuk rumah sapa pun, selagi orang sudi terima saya sebagai menantu.

    Rumah saya jauh lebih buruk. Jadi tengok rumah orang, saya tetap kagum.

    BalasPadam
  2. Assalammualaikum kak
    rumah saya dah 5 tahun tak bercat & berdeko baru. cukuplah apa yg ada tuh..hihiihi..Selamat hari raya kak

    BalasPadam
  3. assalamualaikum kakcik...memang mendlm maksudnya ni kakcik...:)

    BalasPadam
  4. dinding rumah saya 'cantik' di deco oleh dak Nuha.. hehehe..

    BalasPadam
  5. err....
    tak berapa faham.
    huhuhu

    BalasPadam
  6. Ucap Salam Aidilfitri , mohon salah silap dimaafi,
    Terkadang kita bicara dan menitip kata, Yang terkadang mengguris rasa, Walau menyepi seketika, Ingatan itu tetap ada. Terima kasih terus menyokong KA , Selamat hari raya, maaf zahir & batin dari KA sekeluarga

    BalasPadam
  7. mendalam maksudnye ni..faham2...rumah ada macam2 rumah kan zaman canggih nih

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.