Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 27 Jun 2014

Orang yang sedang menerima siksa Allah SWT...

...adalah orang yang merasa sangat berat bila diajak melakukan kebaikan dan kebajikan.   Sebaliknya sangat ringan bila diajak melakukan perkara-perkara yang tidak baik.

Begitu juga dengan orang yang sentiasa tidak cukup dengan rezeki yang ada.  Apa yang kita ada bergantung dengan niat.  Sekiranya segala perkara baik yang kita lakukan, kita mulakan dengan niat dan menyebut kerana Allah, maka Allah akan memelihara kita dan mencukupkan segala keperluan kita.

Sedikit peekongsian dari ceramah Ihya Ramadhan yang kuhadiri tadi.

15 ulasan:

  1. Ya Allah! Tunjukkanlah kita semua ke jalanMu!

    BalasPadam
  2. Selamat berpuasa dan salam ramadan kakcik..
    Mohon kemaafan juga jika ada komen saya yg mengguris perasaan kakcik :)

    BalasPadam
  3. Selamat berpuasa kakcik,,Saya ni dah lama tak jenguk blog tapi hari isnin lepas saya terasa macam nampak kakcik di RNR Sg Perak..ada kah itu kakcik atau saya salah orang?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pelanduk dua serupa tu. Isnin lepas kakcik kerja dan dah lama juga kakcik tak balik ke Perak.

      Padam
    2. patut lah dia pandang saya dan berlalu saja..heheh sah lah salah orang...

      Padam
  4. Akhir zaman, api dianggap air dan air dianggap api..

    BalasPadam
  5. jom ziarah http://bloglist-malaysia.blogspot.com/2014/06/kalau-tengok-ke-gambar-memang-nazak.html esok kat PMC... tolak tepi beza politik. kembali kepada peri manusia. sila sebarkan. tq

    BalasPadam
  6. Assalammualaikum kakcik
    terima kasih atas peringatann itu. moga kita tak termasuk dalam golong dimaksudkan,

    selamat menyambut bulan ramdhan, moga bawak keberkatan kepada kita semua..

    BalasPadam
  7. Terima kasih atas peringatan ini.
    Salam Ramadhan untuk Kakcik dan keluarga serta seluruh umat Islam yang membaca blog ini....

    BalasPadam
  8. Terima kasih akak atas perkongsian ilmu ini. Selamat berpuasa juga. Maaf jika ada salah n silap sepanjang berblog ini.

    BalasPadam
  9. Selamat menyambut ramadhan kakcik :)

    BalasPadam
  10. ya Allah...

    semoga kite tak tergolong dalam golongan orang yang ringan je nak buat maksiat...

    BalasPadam
  11. klu bab duit, sampai bila bila pun tak cukup.... sebab tu islam menganjurkan hidup bersederhana.

    BalasPadam
  12. selamat menyambut ramadhan al mubarak..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.