Kawan-kawan kakcik

Sabtu, 22 Mac 2014

Aku tahu bagaimana rasanya...

...berada dalam kelompok atau khalayak di mana aku terpaksa berpura-pura...

...berlagak bagaikan aku juga pandai seperti mereka sedangkan hakikatnya aku tak tahu apa-apa.   Kalaupun tahu sedikit cuma.  Mujur juga bila semua mereka sibuk, kekuranganku dapat dikaburkan.  

Diam-diam aku berdoa agar Allah SWT membimbing hati dan diriku untuk menjadi lebih baik...

9 ulasan:

  1. Saya pun tahu! Oh sungguh menyeksakan sebab kita tipu diri sendiri.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kan? Pura2 pandai mengaji cintohnya, sedangjan kita sebenarnya tak tahu...

      Padam
    2. Alamak! Typo la... contoh jadi cintoh. Sedangkan jadi sedangjan :(

      Padam
  2. :) .... pernah juga merasa kak cik....

    BalasPadam
  3. Kat sekolah dulu selalu mulut kumat kamit ketika diminta cikgu nyanyi entah apa-apa lagu patriotik yg tak rasa bersemangat pun bila nyanyi. Memang tak hafal langsung lirik lagu yang sungguh memboringkan itu. Sebab itu kumat kamit saja berpura-pura hafal...

    BalasPadam
  4. kengkadang kita ni tak mau mengakui kekurangan diri.. nak nampak ok di mata org sehingga terpaksa berpura2.. tapi kena berhati2 lah kan.. bahaya tu. hee

    BalasPadam
  5. sy pn pernah merasa baimana rasanya ketika itu. "bagai ular menyusuri akar..., akar pulak sama kaler ; kelihatan sama pada zahirnya.."

    BalasPadam
  6. Kalau kita berada dlm kelompok mereka yg berilmu,dari sudut positifnya, ianya sebagia pemangkin utk kita gali dan pelajari ilmu tu,sedaya mana yg kita mampu...

    BalasPadam
  7. Assalamualaikum,
    Bukan semua benda kita tahu dlm hidup ni...masih ada masa utk belajar. kalau bernasib baik, kita akan jumpa dgn orang yang tak kedekut ilmu.
    kalau nasib malang, jumpa dgn orang yg bongkak dengan sedikit ilmu yg dipinjamkan kepadanya.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.