Kawan-kawan kakcik

Selasa, 11 Februari 2014

Dua seringgit dua seringgit...

Suamiku tergelak besar bila roti canai yang dipesannya tiba di meja. 

Kugelarkan roti canai ini sebagai 'roti canai nampak seberang'.  Aku tak pasti harganya.   Tak mungkin dua seringgit kot.   Kalau seringgit dua puluh sen satu, harus juga....

24 ulasan:

  1. nape ayah gelar roti seberang ni?

    BalasPadam
  2. bila2 masa pun sedap makan roti canai yg nampak seberang tu besttt ranggup hhaa

    BalasPadam
  3. memang tersenyum masa lihat di instagram sekali pun

    BalasPadam
  4. heppi belated besdei AbgMus!
    tanpe AbgMus, idok le teman dpt bersua muke dgn Kakcikku cayang dolu3 tuuu.. :)

    BalasPadam
  5. yang geseng tu saje je. nak bagi tutup kejarangan nya. hahaha.

    BalasPadam
  6. roti dia nipis, mesti sedap nih :)

    BalasPadam
  7. Nipis sangat yer kak...hahahahahha. Memang...roti canai nak cari yang bawah seringgit sekarang, susah dah. Dahlah nipis melayang2 jer. Makan sekeping mesti tak kenyang...kena makan 2 keping pula...

    BalasPadam
  8. Adoila..peniaga..oh peniaga..janganlah terlalu zalim..(T T)

    BalasPadam
  9. Anak saya kata di Batu Pahat ada gerai yg jual roti canai dengan harga cuma 50 sen, besar dan sedap! Di Alor Setar kebanyakan kedai jual RM1, ada juga yg cuma jual 80 sen....

    BalasPadam
  10. jujie cakap baju pagoda p ramlee..
    hahahahaha...

    BalasPadam
  11. 2 seringgit? hehe mcm ayat mail dlm upin ipin jer...

    BalasPadam
  12. dak iyra .. dak gB lak cakap .. teringat cerita P.Ramlee .. Roti Kirai.... hahahahahahaaa

    BalasPadam
  13. cicah ngan kari kambing...huiii sure terangkat ni....dapnyaaaaa

    BalasPadam
  14. hahaha....lawak nama gelaran roti canai ni :)

    BalasPadam
  15. roti seberang ke roti tisu ni kak... haaa3x

    BalasPadam
  16. Assalamualaikum Kak Cik

    tak salahkan peniaga
    kerana harga tepung dah naik

    BalasPadam
  17. Kalau panas2 garing sedap roti nampak seberang ni....

    Nak kata apa kakcik... Dah semua naik.. Roti pun kena nipis la nak tampung kos agaknya...

    BalasPadam
  18. Kalau 2 seringgit boleh beli selalu. Macam Mail dalam upin ipin dua seringgit .

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com