Kawan-kawan kakcik

Selasa, 21 Januari 2014

Selagi aku boleh bertahan...

...kan kutelan segala kepahitan.

Tiada guna bercerita bila tiada yang memahaminya...

Tidak guna berlagak ceria bila mata menyatakan sebaliknya...

Selagi aku mampu bertahan,  selagi itu hidup ini perlu diteruskan.

Biarlah hati ini terus tersiat luka asal dapat kulihat senyuman mereka.

Tak mengapa bila keinginanku terpaksa diketepikan asal kehendak mereka dapat diadakan...

Tuhan, sebenarnya aku tak kuat lagi dan kian rapuh ketabahan ini.   Bantulah aku, Tuhan.

29 ulasan:

  1. moga Allah tabahkan hati..insha Allah

    BalasPadam
  2. Moga Allah beri kekuatan.. Istighfar selalu kakcik Inshaallah dapat menolong.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kadang2 susah nak kata. Mulut beristighfar sedang hati berkata2....

      Padam
  3. Sabar sabar... sabar bebanyak...!

    BalasPadam
  4. La Tahzan kakcik Seroja... Alllah sungguh dekat penuh kasih sayang... takan pernah biarkan hamba Nya menangis... Meintihlah kepadaNya... walaupun tiada jawapan, namun hati amat tenang :)

    BalasPadam
  5. mengadu pada Yang ESA..mintalah apa saja dariNYA...

    BalasPadam
  6. banyakkan bersabar, berdoa..
    moga segalanya depermudahkan Nya

    BalasPadam
  7. Semoga semua usaha kak chik di permudahkan... Amin

    BalasPadam
  8. Terkdg membaca luahan rasa hati kakcik ni saya seperti merasakan suatu keperitan yg maha hebat...bertabah yer kakcik...hidup ini sebuah perjalanan kan kak..pelbagai rasa akan kita tempuh...InsyaAllah akk mampu sebagaimana mampunya akk hadapi kepayahan dimasa akk kecil dahulu...

    BalasPadam
  9. mohon petunjuk dariNya... moga mak mendapat jalan utk selesaikan masalah. jgn terlalu disimpan, nnt takut makan diri mak... mak juga yang tanggung derita...

    BalasPadam
  10. Salam kak cik. Aduhaiii...saya juga tidak putus2 diuji. Kehidupan saya tidak henti2 menagih pengorbanan. Sampai pernah terlintas mohon Allah ambil saya sebagai korban agar orang yang saya sayang bahagia. Tapi aturan Allah sangat sempurna. Kadang2 saya tak sedar dan lupa akan sifatNya yang Maha Pengasih Maha Penyayang.
    Saya yakin sangat Allah sayangkan Kak Cik. Kak Cik sangat istimewa pada pandangan Allah, saya percaya tu. Jangan sedih ya, Kak Cik. Doa saya semoga Kak cik sentiasa dalam lindungan dan limpahan rahmat Allah. Amin.

    BalasPadam
  11. semoga diberi ketabahan.. Hanya Allah tempat kita mengadu...

    BalasPadam
  12. Bila bercerita dengan orang, jarang nak jumpa orang yang betul² memahami. Sebab tu saya lebih suka bercerita dengan hati sendiri.

    BalasPadam
  13. sebanyak mana pun orang cuma fahami apa yg kita lalui.. takkan ada orang yg betul2 tau apa yg kita rasa..saya pun dah tak berani nak cerita pada orang..takut nanti datang fitnah dan tohmah.. so biarlah mengadu pada Allah je.. hanya Dia tempat mengadu..

    BalasPadam
  14. bersabar la mak..semoga urusan kita apa2 dipermudahkan nah..

    BalasPadam
  15. macam lilin.. membakar diri utk beri cahaya pd org lain.
    Kita diuji kerana Dia sayangkan hambanya.. sabar ya kakcik

    BalasPadam
  16. Saya sebagai suami dlm suasana ekonomi malaysia hari ini,seringkali merasakan apa yang kak cik rasa.Mujur saja masih belum punya anak,bebanan yang ditanggung rasanya lebih ringan dari mereka yang punya anak-anak.

    BalasPadam
  17. semoga Allah permudahkan segala urusan...

    BalasPadam
  18. kancil tengok merz mesti sedih

    motorbike ushar pejalan kaki siap merempit lagi

    bersyukurlah ;)

    BalasPadam
  19. Sungguh apa yg ada dlm hati kita hanya Allah saja yg lebih mengerti kakcik
    Moga masih ada kekuatan dan kesabaran..

    BalasPadam
  20. assalamualaikum kakcik...semoga ketabahan hati seorang ibu ini akan dpt memberikan kekuataan pada anak-anak...;)

    BalasPadam
  21. mak, saya baca entry neh..
    saya sedih..
    sedih sgt...


    *hugs mak kuat2*

    BalasPadam
  22. banyak kan bersabar ye kakcik..ujian dalam hidup..anak2 adalah ujian untuk kita.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.