Kawan-kawan kakcik

Selasa, 26 November 2013

Ramai orang yang baik di sekeliling kita...

...tapi kerana ada seorang dua yang kita rasakan jahat, apatah lagi orang itu adalah darah daging sendiri, maka kita rasakan dunia ini adalah sangat kejam.

Persoalannya, adakah kita ini orang yang baik kepada orang di sekeliling kita?

Jangan beratkan fikiran, jom makan nasi lemak dan kita ternak lelemak dalam badan dengan jayanya...

22 ulasan:

  1. assalamualaikum kakcik.salam pagi selasa.Ye jgn terlalu dipikirkan sgt yg penting kita kena sentiasa berbuat baik dgn semua org.Baru je bekpes koe teow grg masak sdiri sat td.ready nak kuar rumah gi keja ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikummussalam Ina. Kakcik dah sampai ke pejabat. Hujan dan sejuk ni, mata rasa nak lelap je. :)

      Padam
  2. ternak lemak Tanpa rasa bersalah. Hehe

    BalasPadam
  3. Assalam kakcik,

    Cuaca gelap, hujan renyai2, jap2 lagi akak tarik selimut...hihihi Selamat bertugas kakcik

    BalasPadam
  4. Salam kakcik...

    Samalah kita sarapan nasi lemak pagi.. seperti kata kakcik menambah lemak sedia ada hehehe:)

    BalasPadam
  5. Setiap kali saya merasa terpinggir (oleh apa saja sebab), sekarang saya mula terfikir, adakah saya belum cukup baik untuk orang lain.?

    Dan kemudian saya sedar, kita belum cukup baik untuk orang sebenarnya....

    BalasPadam
  6. Makchaq baru lepas makan roti sardin + roti kosong + kopi ais...

    BalasPadam
    Balasan
    1. eh eh.. kenapa sama pulak menu kita makchaq? cikda pun baru nak komen, pasal menu sarapan cikda, lagi terperanjat..sama pulak tu..

      Padam
  7. insya Allah..secuba baik dgn semua org..

    BalasPadam
  8. kak, tak ambil sayur ke? kurang seimbang diet tu kak. hahaha

    BalasPadam
  9. kalu kite duk fikirkan sgt benda2 kt sekeliling kite... kite yg blh jadi gila kakcik... kadang lbh baik bt dekkkk je

    BalasPadam
  10. Kena semak diri selalu kakcik...

    Aina oekena nasi kerabu lepas basah kuyup merempit dalam hujan.

    BalasPadam
  11. kita tak boleh control orang lain..so, kita jadi baik ngan orang..supaya orang pun segan nak buat jahat kat kita.. insya allah..

    BalasPadam
  12. kita baik ngan orang..insyaallah orang pun baik ngan kita..
    bestnya bekpes mama =)

    BalasPadam
  13. sukar utk mempercayai org lain selain ibu dan ayah kite ;)

    BalasPadam
  14. Hah! Sape yg nak nilai tu eh? Hehehehe....

    Pagi ni sy mkn biskut kering cicah kopi. Tapi skg tgh mkn roti sbb lapa smpi menggigil. Haih!

    BalasPadam
  15. banyak dah ke lemak yang diternak tuh Mak??

    takpe.. biar lah apa org nak buat kat kita..
    teruskan berbuat baik seikhlas hati..
    ganjarannya hanya Allah yang mampu membalas..

    *pesanan untuk dak iyra jugak*..
    biasalah.. kadang2 kita fedap ngan org..
    tapi siapalah kita untuk menyalahkan mereka sepenuhnya..
    hidup saling berkaitan dan memerlukan..

    BalasPadam
  16. As-salam kakcik..

    betullah kakcik.. sangat ramai org baik disekeliling kita.. semoga kita juga baik di mata org lain.. insyaAllah.. yg pasti kakcik mmg baik..

    BalasPadam
  17. tak semuanya tak baik.. ada jugak yang masih boleh dipercayai cuma tetap kena berhati-hati..

    BalasPadam
  18. Amboi sedapnya ns akk tu. Rs lapar pulak.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.