Kawan-kawan kakcik

Selasa, 22 Oktober 2013

Sebu dan sebal...

...salin saja dari status facebook ku...

24 ulasan:

  1. Sebab itu ada kala kakcik baik mengadu dgn Allah daripada dgn teman yg kita anggap baik..

    BalasPadam
  2. Bila berbicara dgn Allah, tiada jawapan tetapi hati menjadi tenang kata ustaz hasrizal...
    Bersabarlah wahai kakcik seroja... dah resam manusia begitu, membuat hati menjadi sebu Dan sebal...

    BalasPadam
  3. mengadu dengan Allah buat kita lebih tenangkan

    BalasPadam
  4. mak... jgn makan dalam sangat... sebab tu mak cepat kurus, jeles saya tahu. hehehe

    BalasPadam
  5. hanya Allah tempat kita mengadu..

    BalasPadam
  6. Selain Allah yg satu kan kakcik...saya bersyukur masih ada mak tempat mengadu....semoga kakcik sentiasa diberikan kekuatan utk setiap dugaan yg melanda yer...

    BalasPadam
  7. Perlu berhati-hati dengan orang yang mahu luahkan tu, takut di salah ertikan ..

    BalasPadam
  8. assalamualaikum ma..
    lama tak bersua bicara kan..
    sihat??
    lepas ni kena beware la nak bercerita..bukan dengan sembarangan orang ye

    BalasPadam
  9. betul... sebab kita 'pakai kasut' lain2... kalau kita cuba masuk dalam kasut org lain pun, kita takkan faham masalah/situasi tu... walaupun kita cuba...

    mengadu pada Allah lebih baik...

    BalasPadam
  10. Saya setuju kak. Tapi selalu kita lupa, so tetap juga ringan mulut nak meluahkan dengan orang2 sekeliling yang rapat. Aduhai, susahnya nak mendidik hati kan.

    BalasPadam
  11. itu la antara sebab saya tak suka cerita dengan orang pasal masalah saya. end up orang akan senyum sinis.

    BalasPadam
  12. Saya kak akan memilih orang yang betul2 memahami dan dapat membantu sahaja, biasanya Aina akan kongsi dengan adik yg selalunya akan jadi pendengar yang baik.

    BalasPadam
  13. Sb tu sy pyh nak luah ape2 yg terbuku dlm ati. Telan sendiri je. Lelama ilang.Mmglah perit tp nak bt mcm ne kakcik. Huhuhuhu....

    BalasPadam
  14. Bengang kan..harap dapt membantu melegakan..tapi disindir plak.. kena pandai memilih kawan kalau nak kongsi..

    BalasPadam
  15. kalau cerita pada orang yang kita sayang dan yang sayang kita tak jadi gitu kot..saya suka bercerita pada suami..dia ok..:)

    BalasPadam
  16. saya jarang mengadu dgn orang.. mengadu dgn Allah lebih menenangkan..

    BalasPadam
  17. tak berani dah bercerita sembarangan.. nanti memakan diri balik.

    BalasPadam
  18. salam kak
    alahaiii
    sebab tu saya suka bercerita pada suami je kak

    BalasPadam
  19. mak, moga mak tenang selalu dalam rahmat Allah..

    *terima kasih doa hari lahir tuh*
    hugs n kisses..

    BalasPadam
  20. Betul betul betul Kakcik, kdg2 kita kongsi masalah kita sbb kita harapa ada yangb oleh bantu bagi petua ke cadangan ke tapi kalau tak de petua dan cadangan pun, kita sekadar nak meluahkan perasaan. Saya pun pernah kena, sebab tu saya malas dah nak post kat FB kalau aad masalah apa2. simpan jer dlm hati, ckp jer dgn dinding! frust!

    BalasPadam
  21. Dengan Allah tak payah luah pon kak.. Dia Maha Mengetahui..
    *peyokkkkk*

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com