Kawan-kawan kakcik

Rabu, 21 Ogos 2013

Ianya adalah...

...titisan air di cermin hadapan kereta.   Cahaya yang kelihatan itu adalah bulan penuh di dada langit

Begitulah perumpamaannya bila kita tidak berada di sesuatu tempat dan kita hanya mendengar khabar atau melihat gambar, maka janganlah kita membuat andaian sedangkan ianya sama sekali tidak benar.  Dibimbangi bila kita tidak tahu tapi cuba-cuba buat tahu,  akhirnya kita telah menyebarkan fitnah tanpa sedar.

Kakcik tidak tujukan kata-kata di atas kepada kawan-kawan yang telah sudi memberikan jawapan.  Malah sebaliknya kakcik amat berterima kasih kerana anda semua sudi singgah di sini. 

Apa yang kakcik coretkan di atas lebih kepada peringatan untuk diri kakcik sendiri yang sangat suka menilai buku dari kulitnya...

18 ulasan:

  1. subhanallah.....pg td lini sempat tgk bulan penuh...cantik sgt

    BalasPadam
  2. selalu saya nampak kat facebook bila ada orang buat status dianiaya ke apa ada je tukang komen yang tak tahu hujung pangkal dok mengomen macam dia tau citer sebenar..memang jenis suka hangatkan suasana kot..

    BalasPadam
  3. Betul tu Kakcikseroja... berdiam itu lebih baik :D

    BalasPadam
  4. setuju dgn apa yg kakcik cakap ;)

    BalasPadam
  5. Dun judge book by its cover... Dari dulu dok hafal sampai la ni. Hi hi hi.

    BalasPadam
  6. kalau saya memang tak duga itu adalah titisan air...betullah jangan buat andaian tanpa menyelidiki terlebih dahulu...

    BalasPadam
  7. Subhanallah... jauh sungguh tekaan aye, ibarat langit dan bumi. Betullah kalau kita tidak berada ditempatnya memang tak tau apa2...

    BalasPadam
  8. ada teka teki ke entri sblm ni? maaf lmbt dtg sini.. :p

    ye ye betul.nak2 plak zmn FB skrg ni,mmg kena bhati2 bila nk menilai.

    BalasPadam
  9. don't judge book by it's cover.....

    BalasPadam
  10. Alahai...saya ler tu yang dah salah bagi jawapan. Eh, tapi saya diundang kan Kakcik kan..hehehehehe

    BalasPadam
  11. heh, mama tak pandailah benda2 mcm ni!

    BalasPadam
  12. memang ramai orang lebih suka gossip gossip dari mengetahui cerita sebenar...

    BalasPadam
  13. moral of the story...dont judge a book by it's cover :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com