Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 28 Jun 2013

Perlukah kita terus bersikap sombong...

...sedangkan Allah SWT telah memberikan peringatan yang jelas lagi nyata...


28 ulasan:

  1. Moga Allah lindungi kita dari sifat2 yg di murkaiNya...aaminn.
    Salam jumaat kakcik

    BalasPadam
  2. Demi masa, sesungguhnya manusia itu dalam kerugian...

    Salam Jumaat, Kakcik.

    BalasPadam
  3. salam jumaat bonda..sombongdan angkuh tu takkan bawa kita ke arah kebaikkan dan ia amat-amat merugikan..moga dihindari sifat sombong itu.insyallah

    BalasPadam
  4. Nauzubillah..semoga Allah s.w.t jauhkan kita dari sifat2 sedemikian..

    BalasPadam
  5. sombong tu salah satu kunci masuk neraka, kakcik. baru publish entry tentang kunci buka pintu kebaikan dan keburukan.

    BalasPadam
  6. rugi bila menyombong dengan orang.. tak ramai kawan.. ;)

    BalasPadam
  7. sombong?kerugian pada diri sendiri..

    BalasPadam
  8. saya tak sombong tau mak... mak jgn kecik ati ye saya tak sempat jemput beday qausar. next time ye mak... in shaa Allah

    BalasPadam
  9. Sifat yg sgt keji, merugikan diri sendiri...

    BalasPadam
  10. hanya DIA shj yg boleh bersikap sombong

    BalasPadam
  11. saya tak sombong tapi orang tak kenal saya mesti kata saya sombong...saya tak reti nak sembang kak..huhu

    BalasPadam
  12. sapa manusia sombong, dia kawan syaitan kan kak? takmaula kawan dengan setan..huhu

    BalasPadam
  13. Nauzubillah..takot jugak..thanks dengan peringatan ni kakcik

    BalasPadam
  14. mintak jauh dari sifat sombong ni..

    BalasPadam
  15. Minta dijauhkan dari sifat sombong, apa yang ada pada kita hanyalah pinjaman kan Kakcik, bila Allah nak tarik sekelip mata je, hati kena selalu beringat sebab syaitan akan sentiasa cuba untuk menggoda anak cucu Adam.

    BalasPadam
  16. Paling menyedihkan, ada manusia yg sombong bersandarkan kelebihan/pangkat org lain...

    BalasPadam
  17. Hari ni baru dapat masuk blog kak chik.... tak tahu le kenapa,.... semoga kita semua dijauhkan dari sifat2 sebegitu

    BalasPadam
  18. harta dan pagkat biasanya menjadikan manusia sombong dan bongkak...

    BalasPadam
  19. assalamualaikum kakcik....x elok bersikap sombong ni x bawa kemana pun kalau bersikap begitu...;)

    BalasPadam
  20. Kakcik....Selamat Menyambut Ramadan... lama tak jalan-jalan.. dah berbulan... tu lah.. sedih tengok orang macam nih..

    BalasPadam
  21. sikap sonmong tidak akan bawa kita kemana.......

    BalasPadam
  22. Susah jika jadi orang sombong ni. cepat dapat penyakit darah tinggi juga.

    BalasPadam
  23. Salam Kakcik..saya mmg menyampah bebeno klau orang sombong...biarlah jumpa dgn org miskin...dapat jugak kita rasa bersyukur

    BalasPadam
  24. Tak perlu nak sombong sgt dlm hidup ni, tak kemana pun.
    Kakcik, ayat tu bagus diamalkan selalu. Baca 7 kali, tiup kat muka org yg sombong tu.

    BalasPadam
  25. nauzubillah..smg dijauhkan sifat riak dan sombong..thnx kak chik for sharing this

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com