Kawan-kawan kakcik

Ahad, 10 Mac 2013

Jangan salahkan api yang marak...

...kerana ia takkan bermula sekiranya tiada yang menyalakannya dan ia takkan marak andai tiada angin yang bertiup atau bahan bakar yang senang 'dimakan'...

16 ulasan:

  1. Betul tu...siram ia dengar air kesabaran

    BalasPadam
  2. Api tak akan datang kalau tiada yang cuba menyalakan,
    dan apa bila telah dinyalakan,
    cubalah pula dipadamkan dengan air,
    tapi apabila,
    yang menyalakan menyiramkan dengan minyak,
    APAKAH YANG AKAN BERLAKU?????

    BalasPadam
  3. kalau ada yang rajin menyalakan dan meniupnya susah juga nak padam kan kakcik

    BalasPadam
  4. api kalo nyala sikit2 tahan lagi boleh dibuat kawan (kalo musim sejuk) tapi kalo dah marak, bukanlah lagi boleh digelak2..

    take care kakcik..!!

    BalasPadam
  5. api yang nampak,panggil bomba
    Hanya rentung,tapi masih boleh nampak rupa,
    api dalam sekam,itu lagi bahaya.
    Jadi abu andai terjerumus kedalamnya.

    jauhi lah sekam..pesan dari makcik pencen yang tua..

    BalasPadam
  6. Ayat yang pendek tetapi cukup mendalam untuk kita hayati. :)

    BalasPadam
  7. As salam, bonda baca dua kali sebelum faham kak chik. Betul kata2 ka chik tuh ^_^

    BalasPadam
  8. macam mana tak membara api, kepla di penggal, mayat di robek robek n mata di congkel !!!!!!!!!! lu org pikir lah sendiri !!!!!!!!

    BalasPadam
  9. Salam Kakcik..

    Setuju sangat, agaknya sebab tulah orang tua2 kita dulu selalu berpesan, jangan bermain api kan Kakcik.

    BalasPadam
  10. Mendalam maksudnya ni ;) tak suka main api.. takut terbakar diri ;)

    BalasPadam
  11. Jangan main api..bahaya ;)
    Tp ramai yg suka jadi angin..semarakkan api..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.