Kawan-kawan kakcik

Khamis, 28 Mac 2013

Hubungan darah tidak akan putus...

...walaupun hubungan persaudaraan cuba diputuskan.

Jalinan persahabatan mungkin mudah dibina, tapi memutuskannya juga tidak sesusah mana. Hanya dengan sepatah kata, tidak mustahil langkah akan berlainan hala...

Walaupun mereka sering bersenda dan kadangkala bercakaran juga,
harapnya mereka tahu memelihara hubungan persaudaraan walau
apapun badai yang melanda...

25 ulasan:

  1. Kakcik,
    Itulah harapan ibubapa terhadap anak anak ...walau apa sekali pun, hubungan mulia itu dihormati disayangi kerana Allah dah tentukan itu adik beradik kita....

    BalasPadam
  2. hubungan adik beradik..sesekali tak sependapat, tak sealiran...tapi memikirkan tak berapa kerat darah daging kita...mengalah....kasih sayang ibubapa yg telah tiada sgt mahal harganya yg sering mahu menyatukan kita...

    BalasPadam
  3. hubungan adik beradik sampai bila takkan putus. bila persengketaan berlaku hanya ego dan kedegilan diri yang membuatkan hubungan terasa jauh

    BalasPadam
  4. Begitulah harapan kita semua. Apalagi sebagai ibubapa, kita sentiasa berharap anak-anak akan bersatu dan bergabung sentiasa.

    BalasPadam
  5. AIR DICINCANG X KAN PUTUS...ASSALAMMUALAIKUM DAN SELAMAT PAGI...

    BalasPadam
  6. Betul tu kakcik, kalau dah ada pertalian darah tu, walaupun kelihatan sering bertengkat atau x sama pendapat, namun mereka tetap takkan dpt dipisahkan., in sha Allah, jiwa mereka tetap bersatu sampai bila2 kan..

    BalasPadam
  7. Sama2 kita bina agar perhubungan saudara tidak terptus..apatah lagi ada perhubungan darah

    BalasPadam
  8. betul tu kak..mcm anak2 saya la..duk bercakaran jer..

    BalasPadam
  9. Balasan
    1. aduhh lama tunggu kotak komen nie
      internet nie slow sgt2

      udah2 nyeee nompang sini aje kakcik ekeke ;)
      setuju8 sgt ngan kata2 kakcik tu ;)

      Padam
  10. Benar kak Cik.. Moga masing-masing menghargainya dan tahu menjaganya agar tiada yg mengambil kesempatan..

    BalasPadam
  11. carik2 bulu ayam, lama2 bertemu jua

    BalasPadam
  12. sekali tgk yg baju putih tu mcm usop wilcha la mak...hehe

    BalasPadam
  13. setuju tu bonda...teringat kat adik yang da lame xbalik2...
    mungkin da ade kehidupan yang lebih baik dari keluarganya

    BalasPadam
  14. org kata air dicincang tak akan putus, tapi bila dah jadi beku, bila diketuk akan berderai juga... (tiada kaitan dgn anak2 k.cik)

    BalasPadam
  15. adik beradik...macam mana benci pun, sayang tu tetap ada... :)

    BalasPadam
  16. Sejuk duduk tepi sungai gitu sejuk jerkk..tgk.. siap plak berpayung gitu..

    BalasPadam
  17. biasalah kak...diorang ni kejap gaduh kejap gelak ketawa...dah adat kan..kita pun macam tu la jugak

    BalasPadam
  18. Inshaallah. Kalau boleh kita semua nak mcm tu..

    BalasPadam
  19. iar yang dicincang tidak akan putus.. :)

    BalasPadam
  20. Amiinnn... saya juga berharap begitu.. :D

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.