Kawan-kawan kakcik

Sabtu, 2 Mac 2013

Bukan anak muda Kelantan saja yang ke luar negeri...

Saja (atau sahaja?) nak beritahu, kot-kot ada yang terlepas pandang...  Sebenarnya bukan anak-anak muda dari negeri Kelantan saja yang 'berhijrah' keluar untuk mencari kerja.

Mana-mana aku pergi di Kuala Lumpur ini, mesti aku akan berlaga bahu dengan 'orang sekampung'ku.  Aku ni betasal dari Perak.  Ramai yang aku jumpa, bukan pun asalnya lahir di Kuala Lumpur.

Baiklah, setakat itu saja buat pagi ini... Nanti ada sesuatu yang hendakku leterkan lagi...

19 ulasan:

  1. hahaha tajam jugak kakcik...paham sangat2 :))

    BalasPadam
  2. kakcik..saya bukan org kelantan..muahahaha...

    BalasPadam
  3. pelbagai negeri rase yg ade kat kl tu...

    BalasPadam
  4. Saya org Kelantan....hehehe..
    Bangga dgn kejayaan anak2 Klate...Hijrah dituntut dlm Islam.

    BalasPadam
  5. Orang Penang pun ramai di KL. Hehe.

    BalasPadam
  6. nik org kelantan.setuju tu. bukan org kelantan jea kat kl ni. ramai lagi dari negeri lain

    BalasPadam
  7. betul2..orang penang pun ada..orang kedah..orang perlih..orang perak..haa lagu mana tu..

    BalasPadam
  8. Ye. Betul tu Kakcik. Tapi yang selalu ella dengar orang kata separuh KL ni orang kelantan sebab kat kelantan tak ada peluang pekerjaan. Padahal orang negeri lain pun banyak kat KL ni sebenarnya.

    BalasPadam
  9. kl adalah pusat rakyat malaysia berhijrah kan.....semua negeri ada..oh saya jumpak ramai orang perak di sini :)

    BalasPadam
  10. IM pun sama. datang Penang dari Perak. Rezeki ada di mana-mana saja di bumi Tuhan!

    BalasPadam
  11. PERAK - gemar dok LEMBAH KLANG

    KELANTAN - seluruh MALAYSIA

    JOHOR - overseas ;)

    syeikh muszaphar - out of planet earth :P

    BalasPadam
  12. Assalamualaikum,
    leteren pun boleh bersambung ek?

    BalasPadam
  13. saya org kedah.suami orang kuale kangsor, perak :)

    BalasPadam
  14. ok.alhamdulillah. takut tak sampai..hihi
    sbb letak nama ~kak chik~ je :)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.