Kawan-kawan kakcik

Khamis, 14 Februari 2013

Sarung cincin pertunangan dengan memakai seluar koyak?

Sekali lagi - tajuk adalah sangat panjang!


Entah ke mana perginya adat Melayu yang penuh sopan santun!
(Mungkin sekadar membelek cincin yang telah disarungkan
oleh ibu atau keluarga terdekat, tapi gaya ini tetap tidak elok
dipertontonkan.  Entahlah...)



35 ulasan:

  1. Emm ~ kalau tunang pun, masih lum leh pegang tangan.. tu yg lagi jauh tersimpang.. huhu..

    BalasPadam
  2. Sapa dia ni? Huhu..bukan time bertunang mak lelaki yang sarungkan cincin ka?

    BalasPadam
  3. Ni apa citer bertunang gaya cm tu?..aduhh..

    BalasPadam
  4. tertanya-tanya, pakai apa masa nikah nanti?

    BalasPadam
  5. kurang sopan skit la...klu org dulu2 lelaki x dtg mase tunang tu..lg satu kan elok pki baju melayu..
    dari pki mcm tu kan?

    Selamat pagi bonda

    BalasPadam
  6. itulah kan, semalam tengokkan terkejut jugak. apsal dia pulak yg sarung cincin tu. .. bukankah maknya yg kena sarung... lagipun depa bukan mahram lagi.. huhu...

    BalasPadam
  7. kalo saya le, mesti tok ayah dah berleter panjang, bakal laki pakai sluar terkoyak...hahahaha

    BalasPadam
  8. Rasa nya mak dia da sarung kn cincin tu b4 this pics taken..sbb ada gbr frm blogger roti kaya show it..tp tetap x elok fizz ber gbr mcm ni..dgn baju mcm tu..menimbulkan pndgn negatip org luar yg x tau ceta sbnr..lg pn dia artis sptt nya jaga la tingkh laku..dah la slalu be lakun jd imej ustad yg baik2..lps tu nmpk plk realiti sbnr dia mcm tu..org luar yg respek dhn lakunan dia yg baik2 dlm tv tu trus jd x minat..lps tu be cinta dgn org lain tup tup tunang org lain..ptt clear kn dulu mslh cinta lama lps tu baru bt mjlis tunang mcm tu...lps ni kureng la keminatan dlm menonton lakunan beliau..hihi

    BalasPadam
  9. mafia tu kak..(tengok topi dia)..sebab tu seluar koyak..hehe
    btw..sape tu kak?

    BalasPadam
  10. kot ye pun..pakai la baju melayu...nak sopan pun pakai la seluar yg x koyak...kalau SA ni dah halau dia balik tukar dah..rosak gambar...

    BalasPadam
  11. Rasanya bukan dia sarungkan tapi nak bergambar sama. Cuma tak kena sebab belum sah jadi isteri jelas haram ada di situ.

    BalasPadam
  12. kate artis..knapa tak pakai kemas2..pakai cap, jeans koyak n sweater cam nak tengok wayang je..huhu

    BalasPadam
  13. byk yg tak patut dah sekarang ni yang sering berlaku

    BalasPadam

  14. Salam manis buat kakcik Seroja =)

    Berderap sampan kerana kayu,
    Pangkin rakit diletak nangka;
    Adab sopan budaya Melayu,
    Makin sakit makin tak beretika.

    BalasPadam
  15. sepatutnya mak pihak lelaki yang menyarung..
    si lelaki tak patut datang pun kan...?

    BalasPadam
  16. A ah pelik betul kan. patut pakai la baju yang sopan dan juga tak koyak rabak.

    Memang patutnya mak laki yang sarung ikot adat kita. kalau omputih laki yang nyarungkan.

    BalasPadam
  17. katanyer retis kan kakcik, rasa dh best gile tuh... pelik retis2 zmn skrg nih, bercinta bagai nk rak ngn org lain, tup2 tunang ngn org lain... mudah nyer

    BalasPadam
  18. fiz fairuz pelakon tu ek.. macam dia je..

    BalasPadam
  19. ahaaaaaaa macam2 lah kan
    dia x perasan atau buat2 x perasan yg suar dia koyak ?
    atau dia saje nak buat treadmark .. konon dia jenis selamber ?? ahahha macam2 lah ..
    tapi sayang bakal tunang dpt tunang macam nie .. kot yelah kann ;)

    BalasPadam
  20. sekarang nie macam trend lak si lelaki yg sarung kan cincin pada perempuan masa bertunang

    BalasPadam
  21. Memang sangat tak sesuai dipertontonkan.. simpan sendiri sudah la..

    BalasPadam
  22. Igtkan sy je yg berbulu mata dgn kes mcm ni
    penah tgk depan mata sesi myarung cincin yg si lelaki pkai mcm tu
    jgk dn tangan siap bergelang getah melilit tgn.adoi
    Harap jauhla anak2 sy berkelakuan mcm tu

    BalasPadam
  23. mmg rasa tak best nak tgk.. mcm2 org skrg ni kan..

    BalasPadam
  24. bab retis2 ni kita boleh tgk ajelah kakcik !

    BalasPadam
  25. saya suker ngan dia kak.. lawak dia bersahaja, tapi dah jadi mcm ni, alamak... ape ni fizz.. kamu tu dah la kiut.. asyik senyum jek.. jadi mcm ni bikin rasa nyampah plak

    baru balik shooting ker? takkan plak.. ishh....

    BalasPadam
  26. pakai jeans n tshirt pun dah ok sebenarnya tapi buang sweater, buang cap,pakai jeans yg elok kan dah nampak sopan

    BalasPadam
  27. Tunang Ada dalam Islam?

    Setau aku nabi p meminang...

    no wonder ramai gadis kini ditebuk!

    kasihan & syok gak kiamat Mai cepat :P

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.