Ahad, 20 Januari 2013

Pemberian RM100 kepada murid sekolah bukan agenda politik...

...mahupun untuk memancing undi, kan? Tapi yang 'bersenggol-senggolan' ini, apahal la pulak?

25 ulasan:

  1. Apa pun alasan nya kak...ramai leh baca kebenaran nya....den masih ingat dulu akhbar Kosmo seminggu dok mencanang negara boleh bankrap kalau terlalu memberi subsidi kepada rakyat....alih2...akhir2 ini....banyak plak subsidi biarpun idak dinamakan SUBSIDI lah gamaknya...politik jua gamaknya....busan......ahakz

    BalasPadam
  2. hehe...yg pasti xsbr nk mengundi..pilih lah yg terbaik :-)

    BalasPadam
  3. Awat kak cik tak buat liputan pasal umrah murah from airasia? Maybe lom sampai seru kot... Today last day offer!

    BalasPadam
  4. banyak sangat bantuan, sampai masing-masing berebut nak bagi...

    BalasPadam
  5. esok kat sekolah anak pcl...sesi pagi dan petang , amik duit kena tadah telinga...

    BalasPadam
  6. tak kesah lah apa tujuannya... tapi masih ada yang tak tahu bersyukur dengan pemberian itu. malah ucapan terima kasih pun tak tahu nak beri.....

    BalasPadam
  7. Huhuhu...no komen...
    Biasala...mainan politik...

    BalasPadam
  8. Masing-masing berebut nak tonjolkan diri

    BalasPadam
  9. Orang bagi ambil, hormati pemberian walau
    pun nasi lemak. Jika tak nak dan tak lalu suap usah buang dalam tong sampah.

    BalasPadam
  10. nak gi amik selasa depan kat sekolah anak.Apapun mmg byk berbaur politik

    BalasPadam
  11. SA pun kena amik...tp tu la SA x sure dpt pi ke tak..sib baik my dad mmg penjaga Dania..so senang la...

    BalasPadam
  12. pulak dahhhh ! ..
    hurmmm gitulah .. pasal rm100 punnn nak berebut !

    BalasPadam
  13. Rezeki jgn di tolak ;) duit rakyat utk rakyat ;)

    BalasPadam
  14. entahlah kakcik susah nak kata..kt sekolah pun macam tu..masa pemberian tu ibu bapa disuruh daftar n kena dengar ceramah politik dulu baru diberi wang.....masing2 dah bersunggut...cikgu2 serba salah sebab menerima arahan..yelah mrk keluar tu pun masa hr bekerja..kalau boleh lepas terima duit mrk terus nak blk ke ofis....

    BalasPadam
  15. Duit itu duit rakyat kepada rakyat. ambil sajalah.

    ceramah itu dengar sajalah. yang baaik jadikan tauladan. yang tidak baik jadikan sempadan.

    BalasPadam
  16. assalamualaikum kakcik...alhamdullilah rezeki tu....:)

    BalasPadam
  17. Cikgu2 tumpang seronok tengok emak ayah berduyun-duyun datang ambil duit.Semua demi anak-anak.

    BalasPadam
  18. salam kakcik..orang bagi ambik saja,rezeki jangan ditolak..hihi..tp jangan negara bangkrup sudah, nanti kenal rakyat jelata semua..

    BalasPadam
  19. rezeki anak, rezeki bapak lak lepas ni BRIM

    entahlah kakcik... yg penting mesti Yb yg menyampaikan RM100 ni

    BalasPadam
  20. hurmmm manusia tak pernah betul, bagi salah, tak bagipun salah, tak pernah bersyukur.. (komen berani mati..)

    BalasPadam
  21. Rakyat bersyukur dgn pemberian sekurang-kurangnya ringan beban...apa agenda yg tersembunyi atau pun mmg pemberian seikhlas hati ataupun sekadar nak pancing undi terpulanglah pd yg memberi dan pd yg menerima ambil lah sebagai hak yg menjadi rezeki...Alhamdulillah....

    BalasPadam
  22. sebagai pengundi gunakan akal fikiran untuk pilih yg terbaik di pRU 13 nnti

    BalasPadam
  23. Lawak sungguh sampai berebut2 begitu, maklumlah pilihanraya dah dekat. Wang RM100 itu diambil dari hasil negara termasuk wang cukai rakyat, mengapa tak wakilkan pihak sekolah saja memberinya, mengapa org politik perlu terlibat sedangkan ia bukan diambil dari tabung parti politik...lawak betul kan??

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.