Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 18 Januari 2013

Kontraktor manalah agaknya yang dilantik oleh MPAJ...

... untuk membersihkan 'hutan bandar' ini?  Mungkin Majlis Perbandaran Ampang Jaya (MPAJ) kena teliti balik kontrak yang telah ditandatangani.  Mungkin dalam kontrak itu tidak dicatatkan bahawa kontraktor kena 'buat kerja bukan terima bayaran sahaja'!
Entah-entah anaconda pun dah beranak-pinak dalam semak samun ini...


30 ulasan:

  1. dekat dengan rumah kakcik ke ni? kena bersihkan..takut binatang berbahaya atau penjenayah berbahaya sembunyi kat situ huhu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang dekat sangat dengan rumah kakcik. Dah dua kali ular masuk ke kawasan rumah pun. :(

      Padam
  2. Agaknya terlupa nak buka tender kot.
    Adakah mungkin itu tanah persendirian yang tidak boleh diusik?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan tanah persendirian tu, Azie.

      'diaorang' tu sekali buat aduan, sekali dia buat kerja. Macam pahat dengan penukul!

      Padam
  3. semak samun..leh jadi lokasi cite hantu

    BalasPadam
  4. rajinnya kakcik... boleh kakcik round kawasan rumah saya buat liputan sekali...?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kakcik tengok kawasan rumah Gedek tu elok je. :)

      Padam
  5. Emak Adam dan saya terpaksa bersihkan sendiri semak samun dekat rumah kami yg juga di dalam kawasan MPAJ. Kalau nak harapkan kontraktor mereka dtg bersihkan alamat anaconda beranak pinak di situ .... huhu

    BalasPadam
  6. ada kontraktor cam takder kontraktorkan.. alahai...

    BalasPadam
  7. Atau mungkin tanah org yg terbiar tak kakcik. Sampai dah tak terurus sekali kelihatannya..

    BalasPadam
  8. Nanti dekat pilihanraya tu bersih la

    BalasPadam
  9. Entah2 tak de orang yang dilantik untuk bersihkan..

    BalasPadam
  10. saya kalau yang ada semak2 gini la yang lomah ni..kot2 ada binatang yang menjalar tu, adoi..

    BalasPadam
  11. Entah2 dia hanya disuruh bersihkan 1 meter kawasan di tepi jalan raya jer kot. Tapi kat Melaka, bersihhhh. Siap korek longkang lagi. Berbaloi bayar cukai pintu.

    BalasPadam
  12. salam kakchiq
    wah tu memang boleh jadi hutan bandar tu,
    kalau kat kampung mcam belakang rumah saya ni memang dah selalu nampak macam tu. maklumlah memang hutan belakang rumah saya ni

    BalasPadam
  13. kak .. bukan berlaku di tmpt akak sahaja .. tmpt saya lagilah kak .. huhu rasanya semua tmpt sama .. mereka nie bak kata akak lahhh .. terima gaji tapi bukan buat kerja ..
    bila makan ramai2 .. lepak ramai2 .. bila buat kerja .. sorang2 satu tmpt .. mana nak siap kerja cepat ! huhuh
    sedey !

    BalasPadam
  14. assalam kakcik...dulu depan rumah sy..pun mcm tu coz ada tanah lapang..tapi ramai2 bersihkan sendiri..nak tunggu pemaju or majlis mmg lambat laaaaa...

    BalasPadam
  15. nampak mamcam membela semak samun je.. sebab tengok elok je kat tepi jalan tu takdala serabut sangat ye... kat tengah2 tu je.. hummm

    BalasPadam
  16. haha nk gelak plak baca ayat anaconda beranak pinak tu..haha...mls buat kerja ni! ke xmik kesah...report2...

    BalasPadam
  17. oooo kontrak pembersihan tu dapat dek contractor Anaconda namanya ..hahaha Mana org tak marah kalau dah bersemak cm tu kan..

    BalasPadam
  18. Pokok ubi tu tumbuh sendiri atau ada org yg tanam kakcik?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pokok ubi tu memang ada di situ. Nak ambil pucuknya pun kakcik tak berani!

      Padam
  19. biasa kalo nmpk semak cmni slalu pk tnh persendirian @ tanah yg nak dijual. kalo hak krjaan,mmg kena buat aduan la mak..bhyaa la..

    BalasPadam
  20. Hari minggu ni br cadang nak bersihkan pokok hiasa yang pemaju tanam..Pembandaran tak pernah sentuh pun...hihi. pokok tu dah tak nampak pokoknya sebab rumput dan tutup pokok tu..udahle sebelah tu sawit..kena gak buat sendiri..

    Harap berjaya le nak buat..hhihi

    BalasPadam
  21. suka dgn hijau ni..tapi kalau dah semak samun..menakutkanlah pulak..pak2 ular byk tu..

    diorg suka duduk dlm opis lg..ada econ

    BalasPadam
  22. mlm2 mesti ada momok menari tengo kat situ. hehehe

    BalasPadam
  23. aduhai teruknyer kakcik ! bahaya cam ni

    BalasPadam
  24. mmg melampau ngalahkan duk kt kg... kadang tu nk kene kuarkan buletin utama baru diaorang terhegeh2 nk dtg bersihkan

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com