Kawan-kawan kakcik

Isnin, 17 Disember 2012

Kita minta, DIA beri...

Selepas seorang demi seorang ahli keluarga mendapat sakit, kakcik minta dari Allah biarlah kakcik saja yang sakit. Ditakdirkan, dua hari lepas kakcik mula merasa tidak sedap badan. Kemuncaknya, malam tadi kakcik tidak boleh lena dengan seluruh tubuh terasa sangat sakit dan serba tidak kena.

Dengan muka yang terasa gatal, pinggang bagaikan hendak patah. Kaki dan tangan ngilu dan kebas. Segala-galanya jadi amat menyakitkan. Berselimut tapi tidak berpeluh. Pasang pendingin hawa tapi tidak terasa dingin sama sekali. Anak-anak dan suami menggesa untuk ke hospital, tapi kakcik tak mahu.

Pagi tadi baru pergi ke hospital. Bacaan suhu badan 39C. Dihantar ke bilik rawatan kerana kakcik tak mahu masuk wad. Dimasukkan air ke badan. Selepas lebih sejam, barulah badan berpeluh dan perut terasa lapar. Singgah makan di restoran, tapi mulut masih payau...

Itu saja...sekadar hendak menghidupkan blog ini untuk hari ini... Gambar yang diletakkan ini adalah hiasan semata-mata...

30 ulasan:

  1. kadang2 bile sakit baru kite betul2 ingat pd Nya... semoga cpt sihat ye kakcik

    BalasPadam
  2. rehat banyak2 kakcik...
    gambar klcc tu cantik

    BalasPadam
  3. semoga kakcik cepat sembuh.
    jaga diri baik2.
    makan ubat ikut masa.

    BalasPadam
  4. Jgn lupa minum air banyak banyak, makan ubat, rehat ya kakcik...moga cepat sembuh

    BalasPadam
  5. dengar pesanan doktor..moga cepat sembuh ya kakcik..

    BalasPadam
  6. Moga diberi kesihatan yg baik kakCik..
    Berehat, minum air masak lebih yer :)

    BalasPadam
  7. mak.. get well soon..
    kalo mulut payau try mkn tomyam..
    hukhuk..iyra slalu kalo demam payau mulut boleh hirup tomyam je..

    BalasPadam
  8. Salam kak Cik..
    semoga cepat-cepat sembuh.
    ada hikmah di sebalik sakit2 ni.. :)

    BalasPadam
  9. Makan ubat, rehat cukup2 yer Kakcik. Semoga cepat sembuh.

    BalasPadam
  10. salam mak..rehat banyak2 ye..semoga cepat sembuh

    BalasPadam
  11. Saya pun pernah jugak, Kakcik. Dulu masa mak saya sakit lutut, saya mohon pada Allah SWT supaya kalau boleh biarlah lutut saya yg sakit & semoga Dia sembuhkan lutut mak saya. Lepas tu Dia makbulkan. Herot jugaklah saya berjalan sat masa tu tapi Dia tak duga saya lama2, lepas tu alhamdulillah sembuh. Semoga Kakcik pun begitu jugak, semoga segera sembuh, amin.

    BalasPadam
  12. Semoga sihat semula. Banyakjan berehat :)

    BalasPadam
  13. redha dengan ujiannya akan meningkatkan darjat kita di sisiNya.

    BalasPadam
  14. setiap yang berlaku ada hikmahnya kakchik...semoga cepat sembuh

    BalasPadam
  15. moga ada penawarnya..
    kuat dan tabah serta tak jemu2 untuk memohon doa dan petunjukNya..

    BalasPadam
  16. Assalamualaikum my lovely sis..KakChikS..

    Maaf kakchik..terlambat baca..rupanya kakchik x sihat yaa..
    Tini doakan agar kakChik cepat2 sembuh...take care!

    BalasPadam
  17. Makchaq pun bila anak2 sakit ada jugak doa biaqlah kita yang sakit sebab kesiankan depa..
    semoga kakcik cepat sembuh..

    BalasPadam
  18. Assalamualaikum,
    moga cepat sihat ya kakcik
    bila sakit...Allah sayang kita, nak beri kita pahala sabar, nak dekatkan ahli keluarga dengan kita

    BalasPadam
  19. banyak banyak berehat mak.
    semoga cepat sembuh.


    :)

    BalasPadam
  20. semoga cepat sembuh ye kak cik... amin..

    BalasPadam
  21. Laa.. ngape kakcik minta sakit. Mintak je la yg 2 org sembuh. Huhu. Semoga kacik sembuh ye. So, bila kakcik dah sakit, yg lain tu dah sihat ke tak?

    BalasPadam
  22. cepat2 sembuh yer kak chik, as doakan agar kak chik dan kluaga sentiasa dlindungi.makan ubat tau..take care kak chik.

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.