Kawan-kawan kakcik

Isnin, 31 Disember 2012

2012 akan meninggalkan kita...

... apa yang berlalu tetap akan berlalu. Apa yang menanti mungkin kita sendiri tidak menduga. Walaubagaimanapun, biarlah waktu yang kita tinggalkan itu bukan bersama dengan sesuatu yang pahit untuk dikenang.

Malam ini akan ada lagikah konsert-konsert untuk menyambut kedatangan TAHUN BARU seperti di akhir tahun-tahun yang telah berlalu. Akan ada lagikah anak-anak kita (atau kita sendiri) yang tenggelam dalam pesta-pesta yang melekakan? TERLALU SIBUKKAH PARA MUFTI UNTUK MEMFATWAKAN BAHAWA KEMAKSIATAN ITU TETAP HARAM WALAUPUN IANYA DISERTAI OLEH PARA MENTERI?

Oh... Yang saya tahu, InsyaAllah ( dieja In Shaa Allah pun sebutannya tetap sama, kan?) tahun depan saya akan menghadapi peperiksaan UPSR. Saya bukan anak kecil lagi, kan?

20 ulasan:

  1. selamat datang 2013..semoga segalanya bertambah baik..

    BalasPadam
  2. terlalu banyak pahit bg SA namun terpaksa di tinggalkan juga...

    BalasPadam
  3. Besar macam mana pun adik tetap 'adik' yg suka duduk bawah ketiak mak kan..kan..kan...:)

    Selamat menyambut 2013 kakcik.

    BalasPadam
  4. Dulu2 saya suka nengok konsert tahun baru kat tv, tapi sekarang ni dah taklagi..rasa semakin meningkat umur semakin terasa perubahan diri, huhu..Selamat Tahun Baru Kakcik.

    BalasPadam
  5. kita kira lah 9 bulan dari malam ni berapa banyak bayi dicampak dalam longkang... nauzubillah :|

    BalasPadam
  6. COnfirm akan ada punya sambutan tahun baru mcm yg kakcik kata tu. Ni kan Malaysia. Nak komen byk tapi takpe la. Nanti bikin panas je. Heheh. selamat tahun baru kakcik.

    BalasPadam
  7. Semoga kita menjadi insan yg lebih baik di tahun 2013 kan kak chik?

    BalasPadam
  8. esok,2013...yg bongsu saya masuk th 1....huhu lega bila takde anak lagi utk didaftarkan lps ni...dah tua rupanya diri ni hehe

    BalasPadam
  9. Semoga kamu menjadi kebanggaan ibu & ayah!! .. Study Hard but Smart ... Gud Luck!!


    BalasPadam
  10. selamat tahun baru kak chik...moga thn dihadapan menjadikan kita yang lebih baik dari tahun ini...

    BalasPadam
  11. kalau berkesempatan datanglah ke shah alam malam ni kakcik..ada ceramah UAI katanya.. :D

    BalasPadam
  12. konsert, persembahan pentas, tarian (atau mungkin juga minum-minum) pasti ada di mana-mana sempena apa-apa sambutan hari tertentu, sebab ini semua adalah halal di negara kita...

    BalasPadam
  13. Itu sebab saya katakan, takde bezanya saya tinggal di Malaysia yg katanya negara Islam, dengan kalau saya tinggal di Australia..:)

    BalasPadam
  14. mlm ni keluar jln2 ja tp xtau nk g mn..hihi

    BalasPadam
  15. tinggal beberapa jam je lagi untuk kita tinggalkan 2012 yang penuh kenangan pahit manis.. ;)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.