Kawan-kawan kakcik

Jumaat, 12 Oktober 2012

Telefon bimbit pun pandai pergi minum di kedai...

Sampai di pejabat pagi ini, seperti biasa kakcik akan mengeluarkan barang-barang yang perlu ada atas meja dari beg tangan - beg duit, cermin mata, kamera dan telefon bimbit.  Alih-alih, kakcik rasa macam ada yang kurang.  Rupa-rupanya telefon bimbit tiada!  Puas selongkar berkali-kali dalam beg tetap tak jumpa.  Hendak menelefon rumah, kakcik tak ingat nombor (bukan sebab hilang ingatan, tapi nombor baru - belum 'lekat' dalam ingatan).

Tiba-tiba teringat pada Budak Sepet yang ada di rumah dan sedang menatap facebook sewaktu kakcik nak ke pejabat tadi.  Terus berhubung dengannya melalui facebook.  Antara 'perbualan' kami :


 
Kemudian, sekali lagi kakcik buka beg tangan.  Tengok-tengok elok saja telefon tu berdiri dalam beg dengan nada dering 'senyap'.  Hmmmm...  dah nyanyuk ke kakcik atau memang pandangan terhijab sekejap kerana Allah Yang Maha Mengetahui hendak mengingatkan kakcik tentang sesuatu...

28 ulasan:

  1. selamat pagi kakcik..
    hehe tak terperasan kut hp terselit dlm handbag...

    BalasPadam
  2. hhahahaha pandai ngusik adik ni tau, sian mamanya hehehhe

    BalasPadam
  3. SA selalu mcm tu..letak tempat lain..cari tempat lain..kadang2 depan mata tp x nampak..lama sikit..laaa...bukan td xde ke..nama ada plak..hehehehe..

    BalasPadam
  4. kadang2 kaklong mcm tu cepat gelabah..huhu

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum my lovely KakChikS:)
    :)

    Memang Kiuttt jee anakanda kakcikS BS tu yaa..
    siap g minum kt kedai tuu!!!
    :)

    Memang biasa tu kakCikS..sakan mencari..tup2 ada jee rupanya ia terselit!Aduhai..:)

    Moga KakcikS sihat2 di sana ..Take care!
    :)

    BalasPadam
  6. salam jumaat kakcik...

    lama dh tk jenguk blog kakcik nie hehe... maaf ye liya bz sikit lately nie..

    kdng2 liya pun sll cam situasi kakcik nie... hehe

    BalasPadam
  7. Rasanya itu insiden normal buat emak2 macam kita..selalu terhilang hp..lepas tu kerah anak2 cari.. masing2 mencari sambil mengomel.

    BalasPadam
  8. alah kak cik saya yang tak berapa muda ni pun kekadang tu selalu terkhilaf manalah saya letak HP ni sedangkan HP ni macam nyawa saya....hehehehe

    BalasPadam
  9. Sian budak sepet kena cari. heheh. Barang2 ni memang selalu macam tu kan kakcik. Bila dia hilang tu, kita dah berapa kali cari kat tempat tu tapi takde. Alih-alih dah lama baru jumpa kat tempat yg kita dah cari. Misteri betul. Org-org tua kata ada jin nak bergurau. Heheh.

    BalasPadam
  10. sweet jer budak sepet tu ya....

    BalasPadam
  11. Hihi... ada-ada ajelah kakcik ni. Cute juga jawapan adik tu ikut ayah dia punya style suka lawak:)

    BalasPadam
  12. Akak.. sy pun kadang2 ada jadi gitu.. huhu

    BalasPadam
  13. hp gi minum..knalah kakcik topup dia cepat!!!

    BalasPadam
  14. hahaha.. comel je.. 'dia pergi minum kat kedai..'

    BalasPadam
  15. tu ayat dah boring nak mencari la tu....hehehe...pandai pulak si adik bergurau yer kakcik...

    BalasPadam
  16. heheheh adik2 pandai je dia bergurau kan... saja nk ngusik emaknyer yg tgh bingung...

    BalasPadam
  17. canggih & advance tepon tu kak..leh g minum kedai sndr..hehe

    BalasPadam
  18. Hehe.....minda berihat kjp tu kakcik, bukan lupa...
    Mata tergelap pandangan:-)kakcH

    BalasPadam
  19. mak saya kata..kadang2 benda depan mata kita tak perasan..

    nasib baik bukan ular..kalau ular da mematuk :D

    BalasPadam
  20. Selalu kalau dalam keadaan tergesa2 barang dicari memang tak jumpa. Kena bertenang dan rehat sekejap...

    BalasPadam
  21. hehe comel je jawapan dia ckp henfon g kedai minum :)

    BalasPadam
  22. kakcik. itu lah kita pun selalu macam tu.. tapi kita suka ayat terakhir kakcik tu.. =)

    BalasPadam
  23. ni mesti mak selalu kasi alasan gi minum kat kedai.. heee..

    biasa ler tu kakcik, cari brang tak jumpa.. cer kalau carik duriann... ngeee..

    BalasPadam
  24. Betul la kakcik...kadang2 cari henpon dalam poket sendiri pun tak jumpa.padahal dah berkali2 check. Mungkin hijab ditutup sekejap agaknya :)

    BalasPadam
  25. hahaha... kelakar la adik ni. tapi meamng betul. bila kita cari tak jumpa je waluapun mmg ada kat tempat tu je.

    BalasPadam
  26. Hehe...adik..adik...lucu je....
    Kakcik saya pun selalu jgdok dalam situqsi kkcik ni..betul macam terhijab seketika andangan mata....heeee..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ejaan banyaknye typo...dah post baru perasaan...sori la kakcik..:-}

      Padam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com