Kawan-kawan kakcik

Isnin, 3 September 2012

Pavlova pertama hasil tangan Bangcik...



Bangcik buat dengan bantuan Hana (anak angkat kakcik) dan Budak Sepet. Yang pastinya sewaktu membuat pavlova ini, sekejap-sekejap Bangcik akan menelefon adik ipar kakcik bertanyakan itu ini!

Kek-kek dibawah ini adalah hasil buatan adik ipar kakcik itu sewaktu dia balik berhari raya di kampung halamannya di Kuching...


Lebihkurang 8 jam masa diperlukan untuk membuat kek ini.

Sebenarnya ada dua jenis kek dalam bekas itu.  Setiap
satunya juga mengambil masa sehingga 4 ke 5 jam untuk disiapkan.
Untung kakcik dapat makan tanpa bersusah payah. :)


19 ulasan:

  1. Salam kakcik

    ...untungnya kakcik dapat adikipar dari Kucing...kalau nak buat sendiri tentu perlukan kesabaran tahap maksima.

    BalasPadam
  2. sedap nyew kak..kadang2 saya tak minat kek..bile tgk ni nyum3 ..dapp :)

    BalasPadam
  3. wah kek lapis, bestnya

    terornya bangchik buat pavlova

    BalasPadam
  4. baguihnyer anak bujang kakcik yek! leh book jd menantu hehehe

    BalasPadam
  5. pavlova..belom terbuat..

    cayalah bangcik =)

    BalasPadam
  6. Pavlova rietta bru pnah bli skali jew....kurang mnat, sbb terasa telur....tapi anak bujang kak cik buat sndiri...mmg rietta kagum lew...

    Psss....rietta oiwn xpasti btl ke kelapa gading, sbb tu taruk nama oren....hehehe....

    BalasPadam
  7. Salam kakcik..
    yuhuu terliurnya tengok kuih muih sedap tu..saya memang pantang kalau tengok mende-mende manis ni...pantang ada depan mata...zapp! harus kena cari, kalau tidak teringat2 malam x leh tdo..

    BalasPadam
  8. acik pun teringain jadinya nak buat pavlova..bang cik buat pun jadi..mestin sedap kan kak cik

    BalasPadam
  9. salam sejahtera.

    wah Pavlova, sedap tu. Ahad ni kena buat pavlova jugak ada permintaan dr budak2 IPGIK. Kek tu sedp sgt!

    BalasPadam
  10. kakcik.. sedap tu.. rasa macam nak.. ;)

    BalasPadam
  11. betul lah kakcik, bertuah nyer kita ni dpt mkn kek2 lapis tu tanpa bersusah payah. so kalau nak 'tunjuk' kat kedai tu, tak boleh lah nak komplen kata mahal. ada jual pun dah cukup bagus kan. amboi kemain lagi rajin anak kakcik dok buat pavlova, makanan yang tengah 'hot' sekarang ni. saya tak pernah rasa lagi

    BalasPadam
  12. Ya Rabbi, sedapnya nampak kek2 tu. Patut la mahal reganya kan, lama sungguh nak membuatnya. Pavlova pulak, sampai ke hari ni saya belum pernah merasa lagi, adehhh rugi sungguh saya..

    BalasPadam
  13. untungnyaaa akk ..
    bangcik rajin masak
    pavloba layieee .. huwaaaaaaaaa
    bak mai sepiring punn jadilah kak huhuh

    BalasPadam
  14. Rajinnya anak akak.. Beruntung ibunya, tak perlu bersusah payah.. :) Lepas ni boleh ambil tempahan..

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.