Kawan-kawan kakcik

Rabu, 12 September 2012

Murahkah harga barangan di Pasar Tani?...

Kalau nak murah, tanam sendirilah kakcik oiiii...

Semua ini keseluruhannya berharga RM16.90
(kemaskini : menjawab soalan-soalan di ruang komen di bawah :
sebenarnya kakcik nak buat masak asam pedas ikan saja)


24 ulasan:

  1. as salam kakcik...

    bg dana, murah sgt harga brg terutama syur2 kampung kt pasar tani, sbb nyer kadang tu sayur secekak baru 50sen tmpt lain besar tu dh 1.50... sbb tu kalu kesempatan gi psr tani mmg dana rambang mata, sume syr nk beli, paling best syr2 kampung yg susah nk jmpa pun boleh jmpa time kt psr tani heheheh

    BalasPadam
  2. as salam kak..
    tempat saya pun dah ada pasar tani ni..tp klu ditgk betul2 lbh kepada pasar malam sebab dia buat sebelah petang hingga malam..rege brg plk kebykan ikut harga pasar malam..w/p byk jg sayur2 kg tp regenya x lah spt yg diwar2kan..lbh kurang je..kdg2 g kat pasar biasa lg murah..depend kot ikut tmpt dan org yg jual

    BalasPadam
  3. lagi berbaloi berbanding beli sayur hypermarket, at least sayurnya segar-segar lagi

    BalasPadam
  4. Rasanya harga di hypermarket lebih murah tetapiiii kualitinya tak boleh dibandingkan dgn yg di pasar tani..fresh giler.

    BalasPadam
  5. dah 4thn duk sini,lom pernah kaklong pergi pasar tani kak,huhuhu

    BalasPadam
  6. sy pun xpasti murah ke mahal.. sebabnya saya hubby yg g beli.. :-)

    BalasPadam
  7. ada yg murah ada jgk yg mahal...

    BalasPadam
  8. selalu ke pasar tani kalau balik Muar je, tp kat sini pasar pagi Sabtu tu pun dah rasa murah dah....

    BalasPadam
  9. nak masak asam ke nak buat laksa tu kakcik?

    BalasPadam
  10. murah!!! tp kt pasar tani bdr baru bangi tu kdg² mahal gak..

    BalasPadam
  11. Kalau tempat kakak pasar malam lebih murah sayur-sayur dia tapi kalau daging/ikan/ayam pasar tani lebih murah.

    Kakcik nak masak laksa ke?

    BalasPadam
  12. saya tak pandai nak beza2kan harga la kak..sbb saya membeli dlm jumlah yg sedikit jer sayur2 ni...

    BalasPadam
  13. Sy pengunjung tetap hypermarket dan jarang2 ke pasar tani atau malam tapi dr pemerhatian sy sayur2 kat pasar tani tu jauh lebih segar dari hypermarket soal harga lebih kurang je ada gak yg mahal ada yg murah... klau ke pasar tani atau malam sayur ,bawang dan kentang adalah pilihan utama saya wajib di beli :)

    BalasPadam
  14. saya en.hb selalu beli kat pasar malam harganya lebih murah dari pasar tani

    BalasPadam
  15. Mmg murah tu Kak cik...masak sendirilak tu..emmm berkatnya :D

    BalasPadam
  16. asama pedas/sedap tu kak cik..acik tak pandai masak asam pedas

    BalasPadam
  17. aah kak
    sebab tuu saya selalu beli sayur2an kat pasar tani umah saya kak .. murah2 lah sikit berbanding pasar ;)

    kak bunga kantan .. sedapnyaaa laksa pineng !

    BalasPadam
  18. Tgk tmpat jugak kot.. Mcm belah kedah n kelantan mesti murah... :) nk jimat kna tanam sendiri ler... Tp kena rajinla.. :( hahahha

    BalasPadam
  19. beli kat tesco lagi murah... :-)

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.