Kawan-kawan kakcik

Rabu, 26 September 2012

Kelopak mataku asyik 'tergedik-gedik'...



Kenapakah agaknya?  Ada gangguan sarafkah??

Sangat tak selesa rasanya beberapa hari ini.  Kelopak mata kiri sebelah atas - adakah petanda akan menangis lagi???  Hanya Allah juga Yang Maha Mengetahui...

37 ulasan:

  1. minta di jauhkan benda2 yang myedihkan kak cik..saya pun sama :(

    BalasPadam
  2. Kata orang kalau sebelah atas tak kira kanan atau kiri nak tengok orang jauh.

    BalasPadam
  3. kelopak mata tu yang gedik nak tergedik-gedik!!

    BalasPadam
  4. Harap tiada yg menyedihkan akan berlaku..yer Kak Cik..

    BalasPadam
  5. kawan saya cakap sebab tak cukup tido. mak...sila tido ok!

    BalasPadam
  6. ada alasan saintifiknya kakcik.. tapi memang orang ada kata gitu gak.. sebab nak nangis.. ntahler.. harap2 tidak ler..

    BalasPadam
  7. biar kelopak mata saja yang menggedik kakcik..hehehe

    BalasPadam
  8. pernah hari tu..seminggu mata kiri tergedik2 mmg x selesa...tapi alhamdulillah x de pape yang buruk berlaku

    BalasPadam
  9. hahahaha...
    akak ngintai ye..
    hihi..

    BalasPadam
  10. kalau nangis biarlah nangis sebab gembira :)

    BalasPadam
  11. jgn pikir -ve kak...rilek je...
    insyallah perkara biasa tu gaknya bila darah x betul perjalanan kat urat myb...hehe...pandangan ntah apa2 ler nie....

    BalasPadam
  12. moga berlaku perkara yg baik je yer kak..

    BalasPadam
  13. kalau saya kebetulannya bukan menangis kak. nak jumpa org yg dah lama tak jumpa..

    BalasPadam
  14. moga bukanlah sesuatu yang buruk hendakNYA..

    BalasPadam
  15. kadang tu betul jugak nak menagis.. harap tiada apa yang berlaku..

    BalasPadam
  16. takde mende la mak~~kalau betul pun kebetulan~~ingatb benda yang baik2 je~~

    BalasPadam
  17. aah kak think positif ..

    tapi org tua2 selalu tebak macam tuu kan .. nak nangis :)

    BalasPadam
  18. saja je kot mata 2 tergedik2..senaman mata:)think +ve..kang dok pikir sgt jd susah hati plak

    BalasPadam
  19. assalamualaikum kakcik...yer la ada gangguan saraf kot ..:)

    BalasPadam
  20. Sallam kakcik,

    kakcik pegang tengah2 kelopak mata kakcik tu dan tarik2kan beberapa kali, ulang beberapa kali sehingga berhenti..munkin mata kakcik terlalu penat tu..

    BalasPadam
  21. harap tiada apa2 ye kak cik.. andaian org dulu2 je tu

    BalasPadam
  22. tok saya kata petanda nak tengok atau jumpa orang tu..orang jauh. entah la..apa2 pun fikir positif. mungkin jugak mata kita yang letih kot..renung skrin komputer....

    BalasPadam
  23. menangis gembira ok jugak kak..saya ada terbaca maybe keletihan atau stress tapi harap akak ok2 je sbb akak selalu ceria :)

    BalasPadam
  24. InsyaAllah Kak cik.. mesti x ade ape2.. Berserah saja Pada Allah s.w.t.

    BalasPadam
  25. gangguan saraf kot kakcik..saya pun kekadang selalu jg macam tu...malas nk percaya benda yg pelik2..Hanya Allah yang mengetahui dan Penentu segalanya...kan..:)

    BalasPadam
  26. As salam Kakcik,

    Mmg rasa rimas kalau mata asyik nak tergedik2 je... Tp sy pulak telinga asyik nak berdengung2 mcm pasir berdenggung! Huk... Gelak guling2 baca komen Doc Singa! :))

    BalasPadam
  27. kalau saya tu mmg nak dikunjungi tetamu/ bertemu ngan orang jauh...

    saya bukanlah nak percaya bahawa tanda2 tu adalah menjadi penyebab berlakunya sesuatu cuma saya bersyukur setidak2nya dah ada diberi petanda awal2...yg jadi salah ialah kalau seseorang tu terus menyalah gunakan kefahaman ttg punca segala kejadian seolah2 tanda2 tu mengatasi takdir Allah...

    bukan semua org akan diberi tanda2 petunjuk/amaran dan bukan semua yg mahu menghargai setiap pemberian..terserah! dikatakan 100 hari sebelum kematian pun seluruh badan akan bergerak2 pada tanda2 tertentu...bagi yg mahu berfikir - sekurang2nya beringat2 la...perkara2 ni adalah lumrah dlm hidup seharian, tak perlu terlalu memikirkan sampai takleh wat kijer lain, tul dak kakcik?

    kedua2 kelopak mata saya pun gerak2...lepas tidur yang lena pun masih bergerak lagi...dan kebetulannya hari ini (siang nanti la) kak long dan adik bongsu saya akan datang dari Muar..

    BalasPadam
  28. moga xda pe2.. semuanya baik2.. air mata gembira...

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.

Ada pertanyaan dan segan nak letak komen? Sila emel ke : kakcikseroja@gmail.com