Kawan-kawan kakcik

Ahad, 16 September 2012

14/9/2012 - Singgah sebentar di Kuala Kangsar...

Keluar dari Kampung, kami singgah pula di Kuala Kangsar.  Tujuan utama adalah untuk menziarahi satu-satunya bapa saudara (abang kepada Allahyarham bapa kakcik) yang kakcik masih ada ...

Kakcik buta sejarah, jadi kakcik tak tahu sama ada di Kuala Kangsar
pernah ada Temenggong atau tidak.


Masjid Kampung Talang.  Suami dan BS bersolat Jumaat di sini.

Biar ke mana pergi, Kuala Kangsar tetap di hati.

Model gerai rojak!



Bapa saudara kakcik ini sudah sangat uzur dan telinga pun tidak lagi
dapat mendengar dengan baik. Usianya sudah lebih 80 tahun.

11 ulasan:

  1. lama tak ke sana.. rindu pulak kwn2 kat situ

    BalasPadam
  2. Thumbs up kak cik kerana masih memanjangkan siratulrahim.

    BalasPadam
  3. assalamualaikum ibu, singgah di kuala tak singgah di kedai pun.dah sampai lembah dah tu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumussalam Ween.

      Sebenarnya ibu singgah di kedai Ween bersama Adik Sepet. Wanita yang jaga di kaunter tu jawab Ween baru saja keluar. Ibu minta dia sampaikan salam dan cakap ibu dari kl datang. Dia tak sampaikan pesan ibu ya? :(

      Ibu dah kehilangan no telefon Ween.

      Padam
    2. maaf ibu.
      ibu datang hari jumaat kan? hari sabtu saya tak ke kedai, ahad pula memang cuti.mungkin akak tu lupa nak beritahu saya.tak pe. ada jodoh kita jumpa lagi.no saya 019-6691394.

      Padam
  4. Kakcik..
    Kuale Kangsar adalah kampung saya tu..;)
    merupakan bandar Diraja negeri Perak..dan banyak tempat bersejarah.

    BalasPadam
  5. Salam..
    maaf kak cik dah lama tak menjengok blgo,, tak perasan ada massage dari Kak cik...
    insyaallah ada peluang kita bertemu lagi

    BalasPadam
  6. LAbu Sayong tak beli ke KAK...?? Err...kat sana terkenal Labu Sayong kan...ke kita salah statement ni..??

    BalasPadam
  7. saya pun selalu singgah kat tepi sungai kuala ni untuk menikmati keindahan sungai kuala yang sungguh indah dan tenang

    BalasPadam

Catatlah apa sahaja asalkan tidak menyinggung sesiapa.

Komen-komen yang tiada kena mengena atau sengaja dilontarkan untuk menyindir, akan kakcik buang. DIMAKLUMKAN JUGA, ADALAH HAK TUAN PUNYA BLOG INI SEPENUHNYA UNTUK MEMBUANG MANA-MANA KOMEN YANG DIRASAKAN TIDAK PERLU ADA ATAU DIBERI RUANG BERLEGAR DI SINI.