... dan ini adalah salinan e-mel yang kakcik terima :
Sukacita dimaklumkan, BERNAS buat pertama kalinya akan menyiarkan iklan televisyen Hari Raya Aidil Fitri 2012 bertajuk “The Journey” bermula pada 9 hingga 24 Ogos 2012. Konsep iklan yang menyentuh perasaan dan emosi ini memaparkan nilai persahabatan tanpa mengira perbezaan dan kekurangan seseorang insan, perkongsian kekuatan dan kemampuan masing-masing dalam mencapai apa sahaja yang dicita-citakan.
Iklan ini mengisahkan perjalanan dua anak yatim kurang upaya, Ahmad dan Fizi untuk pulang ke kampung semasa Hari Raya. Dalam perjalanan, mereka berhadapan dengan pelbagai cabaran, namun mereka mampu mengatasinya sehinggalah sampai ke destinasi yang dituju. Iklan ini menceritakan bagaimana sesuatu kejayaan dapat dicapai berkat ketabahan dan sikap yang bersungguh-sungguh.
Keseluruhannya, iklan ini memaparkan nilai-nilai murni yang merangkumi kasih sayang, perkongsian, kecekalan, tanggungjawab, ikatan persahabatan dan ketaatan kepada ibubapa.
“Setulus Kasih, Hikmah yang Abadi” yang terungkap di penghujung iklan ini merumuskan keseluruhan maksud yang ingin disampaikan kepada penonton.
salam sejahtera
BalasPadammemang sedih sangat, mengalir air mata!
Salam
BalasPadamYang sebenarnya budak yang bisu itu adalah anak saudara saya. emaknya hantar belajar di sekolah khas untuk anak-anak cacat di Kuala Lumpur. Saya pun terkejut bilafirst tengok iklan ni. Tak percaya pula melihat anak saudara
nangis tengok ni.anak2 saya pun suh ulang tengok.diorg pun tersentuh tengok iklan ni
BalasPadammasa tgk pagi tadi lepas sahur, hampir2 nak menitis air mata.
BalasPadamMemang menyentuh hati.. hampir2 menitiskan air mata
BalasPadamTak tengok lagi....tapi nampak nya mesej yang disampaikan sangat menarik...
BalasPadamterharu...sebak dada ni
BalasPadamwalaupun anak dua org tu x nangis...mereka senyum je...tp kita yg tengok ni yg menangis.
Yang den tak sangka kak...depa melawat kuboq jerk.....pehhh...tacing....
BalasPadamZana tgk kat facebook blog mana tadi gi, lupa dah...
BalasPadamRupanya budak tu mmg oku yr?
pa
As salam Kakcik,
BalasPadamHubby Marya smlm tunjuk iklan ni kat kami... psssst... dia touching lebih sikit smp leleh airmata... teringat anak2 yatim kat Msia...
Mengalir air mata ni kak bila menonton video ni.. sangat menyentuh hati. TQ kakcik kerana kongsikan di blog..
BalasPadamKakcik,
BalasPadambudak2 tu mmg OKU. konsep anak yatim sempena kempen BERNAS secupak budi dalam sumbangan kepada anak yatim semasa beli beras. Tagline “Setulus Kasih, Hikmah yang Abadi” tu kata2 dari MD BERNAS sendiri. :)
iklan tu best, cuma kita rasa tak sedap hati- takde siapa kisah tengok 2 orang budak oku berjalan sendiri pada malam raya? at least 3 orang boleh tegur & buat sesuatu- kakak tiket bas, abang tiket ktm, pakcik teksi.
BalasPadam